    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przelew "prywatny" z konta firmowego - można?
    Date: Wed, 3 Nov 2004 07:52:38 +0000 (UTC)

    K. <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> wrote:
    > Bank mówi, że mogę to bez problemu zrobic - jako osoba fiz. z dział. gosp
    > mogę przelewać pieniądze gdzie chce.
    >
    > Moje biuro rachunkowe mówi, że nie, bo to jest konto firmowe.

    Prawo o działalności gospodarczej mówi tylko o tym, że przedsiębiorca
    powinien dokonywać płatności na rzecz innego przedsiębiorcy przekraczających
    3000 EUR za pośrednictwem rachunku bankowego (art. 13). I tyle. Nie
    widziałem przepisów zabraniających dokonywania 'prywatnych' przelewów. Inna
    sprawa, że US mógłby twierdzić, że ten przelew to wynagrodzenie i chciałby
    od tego podatku...

    A tak przy okazji - mBank nie daje eKarty do konta firmowego. Czy za towar
    kupowany za pośrednictwem internetu mogę płacić eKartą do konta osobistego,
    czy koniecznie muszę szukać banku, który za parę stówek da mi wypukłą kartę
    do konta firmowego?

    P.