    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw majątkowych
    Date: Fri, 3 Oct 2008 16:47:28 +0200

    On Thu, 2 Oct 2008, FFS wrote:

    > Witam!
    > Mam takie cuś w umowie i nie wiem jak mam podzielić umówionę kwotę za
    > zdjęcie.
    [...]
    > No i jak mam podzielić umówioną kwotę?

    IMVHO podział jest bez sensu, brak jakiegokolwiek uzasadnienia.
    Znaczy najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, po co TAKĄ
    umowę podpisałeś :), bo a nuż w niej jakieś uzasadnienie JEST
    (mogę sobie wyobrazić: "wykonawca zapłatę podwyższy o udokumentowane
    koszty wykonania" na przykład).
    Co do zasady:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)#Oddzia.C5.82_2:_Autorskie_prawa_maj.C4.85tkowe
    +++
    Art. 52.
    1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie własnoœci egzemplarza
    utworu nie powoduje przejœcia autorskich praw majštkowych do utworu.
    2. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przejœcie autorskich praw majštkowych
    nie powoduje przeniesienia na nabywcę własnoœci egzemplarza utworu.
    ---

    Wniosek: umowa MOŻE stanowić inaczej, i *jeśli* tak stanowi, to IMO
    nie ma sensu "rozbijanie kwot", CHYBA, że owo rozbicie ma jakiś
    powód którego nie znamy j.w.
    Nie mamy pojęcia JAK i JAKIM KOSZTEM miało miejsce "wykonanie",
    przecież mogło to być "pójście i pstryknięcie", a równie dobrze
    mogła to być akcja z udziałem asysty technicznej do kilkunastu
    kilowatowych reflektorów, kompanii modelek tudzież plutonu
    ekipy od makijażu.
    Pytaniem pozostaje "po co", po co wyodrębniać koszt *wykonania*?

    > Jaki ma to wpływ na VAT? Podatki?

    W przypadku DG - IMO żaden.

    pzdr, Gotfryd