  • 1. Data: 2005-09-29 08:57:44
    Temat: Przeniesienie wlasnosci na nieruchomosc
    Od: "Lampa Alladyna" <1...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    w jaki sposob najtaniej przeniesc wlasnosc nieruchomosci na inna osobe?
    Chodzi o to, ze na razie wlascicielem domu jest tesciowa. Jest tam
    zameldowana i musi jeszcze byc przez 2 lata, zeby nie zaplacic podatku od
    spadku (lacznie ma byc 5 lat, prawda?). Czy mozna juz teraz zniesc
    calosc/czesc wlasnosci na moja mnie i moja zone abysmy my mogli wziac kredyt
    pod hipoteke? Jak to zrobic, zeby jak najmniej zaplacic roznych oplat +
    podatkow? Jakich oplat mozemy sie spodziewac?

    Wielkie dzieki za podpowiedz, bo jestem lajkonikiem w tej sprawie...

    1qa2sw

  • 2. Data: 2005-09-29 09:07:35
    Temat: Re: Przeniesienie wlasnosci na nieruchomosc
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > zameldowana i musi jeszcze byc przez 2 lata, zeby nie zaplacic podatku od
    > spadku (lacznie ma byc 5 lat, prawda?). Czy mozna juz teraz zniesc
    > calosc/czesc wlasnosci na moja mnie i moja zone abysmy my mogli wziac kredyt

    Dla US jest wazny fakt własnosci a nie zameldowania.

  • 3. Data: 2005-09-29 09:24:38
    Od: "Lampa Alladyna" <1...@g...pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> napisał(a):

    > Dla US jest wazny fakt własnosci a nie zameldowania.

    Czy trzeba byc w takim razie posiadaczem calosci nieruchomosci, czy np
    wystarczy 1%? Jezeli to wystarczy, to w jaki sposob przeniesc w miare tanio
    te 99% wlasnosci?

    1qa2ws

  • 4. Data: 2005-09-29 15:36:43
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczy 1%? Jezeli to wystarczy, to w jaki sposob przeniesc w miare tanio

    Niech teściowa przystąpi do kredytu i udzieli zgody na obciążenie
    hipoteki.Pzdr-K.

  • 5. Data: 2005-09-29 17:32:05
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > od

    > Niech teściowa przystąpi do kredytu i udzieli zgody na obciążenie
    > hipoteki.Pzdr-K.

    Tesciowa nie ma zdolnosci kredytowej.

    1qa2ws

  • 6. Data: 2005-09-30 08:08:42
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Tesciowa nie ma zdolnosci kredytowej.

    Mozna wciasc pozyczke pod hipoteke nieruchomosci nalezacej do "osoby
    trzeciej".