  • 1. Data: 2005-09-28 23:49:19
    Temat: podatki a program partnerski
    Od: "TomekK" <c...@w...pl>

    nasza firma planuje w najblizszym czasie
    start programu partnerskieg ( osoby umieszczaja na swoich
    stronach bannery reklamowe itp i otrzymuja prowizje od
    sprzedanych przedmiotow )

    I tu pojawia sie problem :)

    A mianowicie wyplata tej prowizji

    , wszystkie programy partnerskie
    w Polsce ,oferuja dwie formy platnosc
    - dla firm , po uzbieraniu odpowiedniej kwoty ,firma wysyla fakture
    i na jej podstawie otrzymuje wyplate.
    - dla osob nie prowadzacych dzialalnosci , otrzymuja one odpowiednie
    dokumenty ,umowe o dzielo ,ktore musza odeslac do siedziby firmy i otrzymuja
    zebrana prowizje pomniejszona o podatek.

    Spotkalem sie jednak z programami partnerskimi w Europie ( np www.sedo.com ,
    ktore wysylaja czeki z nalezna prowizja ,bez zadnej papierkowej roboty ,poprostu
    podaje sie numer konta i SWIFT i pieniadze sa przelewane )

    Czy ktos orientuje sie czy takie rozwiazanie jest mozliwe w Polsce ( niby tez
    UE ) ?

    Czy istnieje mozliwosc wyplaty prowizji partnerom bez przesylania zadnych
    dokumentow ? Tzn ze po uzbieraniu stosownej kwoty ,pieniadze wysylane sa
    na konto ? ( rozumiem ze nie bede mial wtedy dokumentow na podstawie
    ktorych prowizje bede mogl sobie wrzucic w koszty ,ale mimo wszystko
    gdybym sie zdecydowal na takie przelewy to czy bedzie to legalne z punktu
    widzenia US ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-09-29 17:03:09
    Temat: Re: podatki a program partnerski
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > ktorych prowizje bede mogl sobie wrzucic w koszty ,ale mimo wszystko
    > gdybym sie zdecydowal na takie przelewy to czy bedzie to legalne z punktu

    dla osob fizycznych moim zdaniem tak
    na koniec roku 8c
    i kazdy sam sobie odprowadza podatek

    tym bardziej ze to nie jest umowa o dzielo
    zlecenie jak dla mnie tez nie
    ale ja dzisiaj mam wstret do ustaw, wiec moge sie mylic

    chociaz niekoniecznie