  • 1. Data: 2007-02-09 15:56:57
    Temat: Przeoczyłem wybór sposobu opodatkowania - co teraz?
    Od: n...@g...com

    Hej

    Wpadłem w małe kłopoty - właściwie to z własnej winy ale niechcący.
    Gdy w zeszłym roku rejestrowałem firmę złożyłem NIP-1 ale nie złożyłem
    oświadczenia o wyborze formy opodatkowania (urzędnik też mi nie
    przypomniał że powinienem to złożyć, taki miły gest by to był z jego
    strony).

    Rok nic ze skarbówki nie było słychać aż złożyłem PIT-28. Dopiero
    wtedy skarbówka odkryła że brakuje jej tego oświadczenia więc chcą
    mnie opodatkować na zasadach ogólnych za zeszły rok.

    Mam pytanie - czy w tej sytuacji istnieje jakiś soposób odwołania, czy
    można do kogoś napisać podanie lub zwrócić się o jakąś korektę czy coś
    w tym rodzaju tak, abym mógł zostać zarejestrowany jako ryczałtowieć
    no i przede wszystkim nie musiał rozliczać się za poprzedni rok na
    zasadach ogólnych?

    Pozdrawiam
    Jerzy

  • 2. Data: 2007-02-09 19:14:50
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    n...@g...com napisał(a):
> [...]
    > oświadczenia o wyborze formy opodatkowania (urzędnik też mi nie
    > przypomniał że powinienem to złożyć, taki miły gest by to był z jego

    z tego co mi wiadomo, nie ma obowiazku skladania takiego oswiadczenia
    (domyslnie jest przyjmowane "na zasadach ogolnych")

  • 3. Data: 2007-02-09 19:38:09
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Garvey" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > n...@g...com napisał(a):
    >
    > z tego co mi wiadomo, nie ma obowiazku skladania takiego oswiadczenia
    > (domyslnie jest przyjmowane "na zasadach ogolnych")

    Doczytałeś? Złożył PIT-28... czyli ryczałtowy, a nie zgłosił tego nigdy
    i nigdzie!

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 4. Data: 2007-02-09 20:35:44
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    Rafal... napisał(a):
    > Użytkownik "Garvey" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Doczytałeś? Złożył PIT-28... czyli ryczałtowy, a nie zgłosił tego nigdy
    > i nigdzie!

    doczytalem, wycofalem wiadomosc, ale serwer odrzucil wycofanie (mam
    neostrade)

  • 5. Data: 2007-02-09 21:09:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > w tym rodzaju tak, abym mógł zostać zarejestrowany jako ryczałtowieć
    > no i przede wszystkim nie musiał rozliczać się za poprzedni rok na

    a jak wplacałes co miesiac podatek to US nic nie mówił? Moze na tym spróbuj
    oprzec prosbe o uznanie ryczałtu.
    A na NIP-1 zaznaczyłes kratke "ryczałt"? Jezeli tak to argumentuj ze
    powiadomiłes US, tylko działy sobie nie przekazały.

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

  • 6. Data: 2007-02-10 10:10:05
    Od: n...@g...com

    Hej

    Na NIP-1 zaznaczylem "inne ewidencje" i do tego powinien byc jeszcze
    ten swistek ze wybieram jako podatek ryczalt. Problem w tym ze
    podszedlem akurat do Pani ktora przyjmuje TYLKO NIPy zamiast do pana
    ktory przyjmunie NIPy + odbiera te swistki - takze ja myslalem ze
    jestem ok bo US wystarczy tylko te "inne ewidencje" odchaczone na
    NIP-1, i ta pani tez myslala ze jest ok bo skladam tylko NIP-1 - no i
    powiedzialem o tym w US wiec juz raczej ich nie przekonam ze to
    zlozylem.

    W kazdym razie co miesiac wplacalem podatek do US z kodem PPE i tez
    jakos im to nie przeszkadzalo - dlatego pomyslalem sobie ze skoro
    dopiero teraz sie do tego dogrzebali a ja wplacalem wszystko na
    ryczalt to cala afera byc moze jest tylko o kwestie formalna - tzn. ze
    nie bylo takiej sytuacji ze jakichs tam ich system gdzies to juz
    poksiegowal i wyslal i nie da sie odkrecic, tylko ze moze wystarczy
    jakies podanie i wyznanie skruchy zeby to wyprostowac i zeby uznali ze
    jednak bylem na tym ryczalcie od poczatku.

  • 7. Data: 2007-02-10 13:40:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > jakies podanie i wyznanie skruchy zeby to wyprostowac i zeby uznali ze
    > jednak bylem na tym ryczalcie od poczatku.

    mysle ze jakas tam szansa jest. Upieraj sie iz poinformowano cie, ze te
    inne ewidencje na nIP-1 to wlasnie jest ryczałt, dodatkowo ze wpłacałes
    podatek i nikt nie zwracał ci uwagi, co dodatkowo potwierdzało fakt iz US w
    swoim systemie kompuiterowym wpisał ci ryczałt i nie miał zastrzezen do
    wplacanych przez ciebie kwot podatku.
    Dodatkowo zacznij pisac zgodnie z netykieta *pod* cytowany tekstem i
    obowiazkowo daj znac jak sprawa sie skonczyła.
    Jaka wyszła ci róznica pomiedzy PPE a PIT?

    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock

  • 8. Data: 2007-02-10 13:54:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-02-2007 o 14:40:10 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > obowiazkowo daj znac jak sprawa sie skonczyła.
    > Jaka wyszła ci róznica pomiedzy PPE a PIT?

    Tutaj kwestia jest bardziej poważna - nie prowadził KPiR, nie
    ewidencjonował
    materiałów ani robocizny, więc nawet jeśli ma nadpłatę to mogą go nieźle
    skasować
    - wiadomo, państwo prawa musi wyjść na swoje. Chociaż tutaj to ewidentnie
    zawinił
    pytający, bo akurat zasady wyboru ryczałtu są jasno zapisane.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 9. Data: 2007-02-10 14:22:16
    Od: n...@g...com

    On 10 Lut, 14:40, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    > ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock

    Roznica miedzy tym co wplacilem a tym co bede musial zaplacic to
    jakies 2000 PLN. W poniedzialek mam zamiar sie spotkac z jakims
    dyrektorem (bo na razie bylem obsluzony przez biurkowego szeregowca -
    kto wie, moze po prostu nie chcial nadstawiac glowy zeby komus pomoc)
    - uzyje tej argumentacji bo w zasadzie jest najlepsza i odpowiada
    prawdzie.

    Oczywiscie dam znac jak sie skonczylo - mam nadzieje ze dobrze

  • 10. Data: 2007-02-10 14:41:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-02-2007 o 15:22:16 <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > prawdzie.
    >
    > Oczywiscie dam znac jak sie skonczylo - mam nadzieje ze dobrze

    Też mam taką nadzieję, osłabioną jednak przez fakt, że oni tam nie siedzą
    żeby pomagać...
    Całe to gadanie o przyjaznej administracji podatkowej jest jak o kant dupy
    rozbić,
    bo natura ludzka, jak dobrze to pokazuje historia, jest taka, że
    silniejszy zawsze
    udupia słabszego, a uśmiech na twarzy to tylko odwrócenie uwagi.
    Przykładowo, cały ten KIP który miał być taki fajny, podobnie o kant dupy
    można rozbić,
    poszło kupe kasy na dezinformację i tyle z tego mamy - ogólnopolski numer
    dezinformacji
    i niewiedzy, służący propagandzie jaki to fiskus jest cacy.
    Ale to offtopic, trzymam kciuki na poniedziałek.

    pozdr