eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna › Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
  • Data: 2013-04-15 12:25:10
    Temat: Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: "mkgp" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > z drugiej strony dotarła do mnie informacja, że w przypadku bezpośredniego
    > pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć
    > stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od
    > darowizny?

    Art. 4.1. zwalnia się od podatku:
    15) nabycie przez osoby zaliczone do I grupy podatkowej własności rzeczy
    lub praw majątkowych w drodze nieodpłatnego zniesienia współwłasności;

    Zobacz też:
    Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę, jeżeli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust.
    2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6 miesięcy od
    dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, z
    zastrzeżeniem ust. 2 i 4, oraz...