  • 1. Data: 2013-04-15 10:06:28
    Temat: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: W <w...@w...pl>

    Witam,
    chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) - spisujemy umowę
    darowizny i przekazania 50% wartości pojazdu, obie osoby się podpisują, idę
    z tym do urzędu skarbowego i... tutaj mam sprzeczne informacje - z jednej
    strony na wiki jest podane, że pokrewieństwo w pierwszej linii to próg ~9k
    PLN i później 3% reszty wartości (w sumie 50% wartości to około 15k PLN); z
    drugiej strony dotarła do mnie informacja, że w przypadku bezpośredniego
    pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć
    stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od
    darowizny?

  • 2. Data: 2013-04-15 10:25:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-15 10:06, W wrote:
> [...]
    > pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć
    > stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od

    A co przeczytałeś w ustawie (o podatku od spadków i darowizn)?

    Click --> <http://tinyurl.com/spad-dar>

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-04-15 12:25:10
    Od: "mkgp" <m...@w...pl>

> [...]
    > pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć
    > stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od

    Art. 4.1. zwalnia się od podatku:
    15) nabycie przez osoby zaliczone do I grupy podatkowej własności rzeczy
    lub praw majątkowych w drodze nieodpłatnego zniesienia współwłasności;

    Zobacz też:
    Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę, jeżeli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust.
    2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6 miesięcy od
    dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, z
    zastrzeżeniem ust. 2 i 4, oraz...

  • 4. Data: 2013-04-15 14:37:21
    Od: W <w...@w...pl>

    mkgp wystukał, co następuje:

> [...]
    > miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego
    > nabycie spadku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4, oraz...

    o to to, czyli faktycznie wystarczy zgłosić i wtedy nie należy się podatek z
    tego tytułu.

    dziękuję bardzo! :)

  • 5. Data: 2013-04-15 15:24:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > Witam,
    > chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) -

    kto jest tym wlascicielem w sensie pokrwienstwa dla ciebie?

    bo obie wersje sa poprawene
    sa dwa rozne zwolnienia

  • 6. Data: 2013-04-15 15:33:14
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > kto jest tym wlascicielem w sensie pokrwienstwa dla ciebie?

    Rodzic

  • 7. Data: 2013-04-15 15:45:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > witek wystukał, co następuje:

    > Rodzic

    samochod kupiomny przez jednego rodzica czy przez obu ze wspolnej kasy w
    ramach wspolnoty malzenskiej ?
    tak sie tylko czepiam, bo w wydziale komunikacji jak nie ma drugiego
    rodzica w dowodzie to nie beda dochodzic kto jest naprawde wlascicielem.

    umowa darowizny, z tym do wydzialu komunikacji.

    druczek sd-z2 do US.

    Jak wartosc darowizny nie przekracza 9637 zl i nic nie dostales w
    ostatnich 5 latach i nie planujesz w nastepnych 5 dostac to nawet do US
    nie musisz isc.

  • 8. Data: 2013-04-15 19:56:14
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > samochod kupiomny przez jednego rodzica czy przez obu ze wspolnej kasy w
    > ramach wspolnoty malzenskiej ?

    E, nie, inaczej ;)
    Pojazd kupiony przeze mnie, za moje środki (100%), ja jestem wpisany jako
    właściciel, padre wpisany ze względu na ubezpieczenie jedynie (tak wiem, zły
    ja...)

> [...]
    >
    > Jak wartosc darowizny nie przekracza 9637 zl i nic nie dostales w
    > ostatnich 5 latach i nie planujesz w nastepnych 5 dostac to nawet do US

    No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
    darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.

  • 9. Data: 2013-04-15 20:42:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
> [...]
    > właściciel, padre wpisany ze względu na ubezpieczenie jedynie (tak wiem, zły

    o kolego, to jestes w US przegrany :)
    Podarowales ojcu 50% i ojciec tego nie zglosil w urzedzie i nie zaplacil
    podatku. Przechlapane. Lepiej tego glosno nie mowic.

    A skad wzialem 50% ? Ano wlasnie sam sie przyznacz, bo w druczku SD-Z2
    dokladnie sam sie przyznasz ile ojciec ci z powrotem darowuje.

    Po za tym nie wiem czy taka darowizna darowizny da sie zwolnic z
    podatku. Mam powazne watpliwosci.

    A w ogole to warto sprawdzic skad miales takie dochody ze cie bylo stac.
    Moze czegos nie zglosiles do podatku w tamtym czasie.

    A po za tym skoro twierdzisz, ze ojciec jest wspolwlasicielem w 50%, to
    skad on mial kase, bo z historii jego rachunku bankowego nie wynika
    jakikolwiek wydatek czyli mial jakies dodatkowe nieujawnione zrodlo
    dochodu. To sie nadaje pod 75% podatku i kare za brak rozliczenia tego
    w podatkach.
    Czarno widze.

    :)

    > No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
    > darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.

    napisac umwowe darowizny
    SD-Z2 wypelnic, do niego dolaczyc umowe darowizny i zaniesc a najlepiej
    wyslac do US.

  • 10. Data: 2013-04-15 21:18:46
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > A skad wzialem 50% ? Ano wlasnie sam sie przyznacz, bo w druczku SD-Z2
    > dokladnie sam sie przyznasz ile ojciec ci z powrotem darowuje.

    No tak, w sumie racja ;-)

    > A w ogole to warto sprawdzic skad miales takie dochody ze cie bylo
    > stac. Moze czegos nie zglosiles do podatku w tamtym czasie.

    Łee? To, że kogoś stać na zakup pojazdu to znaczy, że już robi przekręty?
    Cóż... niektórzy mówią o mnie 'złoty podatnik' bo nawet za bardzo nie mam
    czego w koszty wrzucać ;-)

> [...]
    > jakikolwiek wydatek czyli mial jakies dodatkowe nieujawnione zrodlo
    > dochodu. To sie nadaje pod 75% podatku i kare za brak rozliczenia tego

    :D

    hm, ale! skoro auto było kupowane w komisie to nie musieliśmy odprowadzić
    podatku przy zakupie ;-) z drugiej strony - wprost brak wpłaty ze strony
    ojca też nie jest widoczny w papierach US - wszak nie był wprowadzony
    nigdzie jako koszt a wydatków z tytułu prywatnego zakupu pojazdu się w PIT
    nie ujmuje - rajt? ;)

    dlaczego wysłać?