  • 1. Data: 2004-10-17 20:06:10
    Temat: Przy fakturze do paragonu...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    ...w KPiR wpisujemy 0 przy paragonie i kwotę z faktury, czy odwrotnie,
    0 z faktury i kwotę z paragonu?
    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 2. Data: 2004-10-18 09:12:29
    Temat: Re: Przy fakturze do paragonu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, Samotnik wrote:

    >+ ...w KPiR wpisujemy 0 przy paragonie i kwotę z faktury,

    ...test ci zrobię. Podatnik korzysta z prawa wpisywania do KPiR
    raportu miesięcznego z kasy fiskalnej. Wolno mu ? ;)
    Albo... klient przyłazi w paragonem w garści 7. dnia od zakupu
    i powiada że on to chce faktury.
    Nie, ja NIE mówię że tak ("0 przy paragonie") się nie da :)
    Tylko że NIE MOŻE BYĆ nakazu żeby tak robić :)

    >+ czy odwrotnie, 0 z faktury i kwotę z paragonu?

    UWAGA: zadaję *pytanie*. Bez podtekstow ;)
    Z czego wynika podejrzewany z sugestii wynikających z twojego
    posta nakaz ujmowania wszystkich dokumentów własnych w KPiR ??
    Bo mi się zdaje że w KPiR koniecznie i zgodnie z zasadami
    trzeba ująć *każdy przychód*. A nie *każdy dokument*.
    IMHO fakt że do (kopii) f-ry podpięty jest paragon na stosowną
    kwotę coś sugeruje...
    Ale ciekawym z czego koncept żeby wpisywać "drugi raz" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-18 09:47:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ....test ci zrobię. Podatnik korzysta z prawa wpisywania do KPiR
    > raportu miesięcznego z kasy fiskalnej. Wolno mu ? ;)
    >[ciach]

    > UWAGA: zadaję *pytanie*. Bez podtekstow ;)

    Gotfryd, nie znęcaj sie na chłopakiem. ;-)

    Samotnik - przy sprzedazy przez kasę wpisujesz do KPiR raporty z kasy
    fiskalnej. Faktur wystawionych do paragonów sie nie wpisuje. Takich
    faktur generalnie nigdzie sie nie ewidencjonuje, one sa tylko do
    odłożenia ad acta.
    Wpisujesz osobno tylko faktury wystawione poza kasą, bez paragonu -
    jeżeli takie sie zdarzają (ja preferuję przepuszczanie całej sprzedazy
    przez kasę skoro kasa juz jest).
    A tak w ogole to skąd Ci przyszedł do glowy ten pomysł z zerowymi
    dokumentami?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2004-10-18 13:20:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + > UWAGA: zadaję *pytanie*. Bez podtekstow ;)
    > +
    > + Gotfryd, nie znęcaj sie na chłopakiem. ;-)

    Nie znęcam się !
    Ja NAPRAWDĘ nie przypominam sobie żadnej regulacji dotyczącej
    wpisywania *dowodów sprzedaży* jako takich... to i pytam !
    Na .prawo uratowało mnie to w sobotę przed rozsmarowaniem
    na ścianie. Nigdy bym nie przypuszczał że minister może
    nakazać "mierzyć" (unikając stosowania słowa "pomiar" :>
    w rozporządzeniu) czymś co miernikiem nie jest :]

    :)

    > + Samotnik - przy sprzedazy przez kasę [...]
    [...]
    > + A tak w ogole to skąd Ci przyszedł do glowy ten pomysł z zerowymi
    > + dokumentami?

    ...no toć dlatego przezornie pytałem czy jakowejś pułapki nie ma
    o której nic nie wiem :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-18 15:53:45
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):
> [...]
    > przez kasę skoro kasa juz jest).
    > A tak w ogole to skąd Ci przyszedł do glowy ten pomysł z zerowymi

    Bo gdzieś widziałem taki wzór -> wpisywać także faktury, kwoty 0, a w
    uwagach kwota i że to do paragonu. Żeby nie trzeba było wyjaśniać dziur
    w numeracji itd.

    A ja mam ciekawszy problem - przyjąłem zaliczkę, zaewidencjonowałem
    na kasie i wystawiłem do tego paragon. Potem, była faktura na resztę,
    ale już w kolejnym miesiącu. ;)

    Zrobiłem tak (sama mi kiedyś pisałaś, że przychód jest dopiero w
    momencie wykonania usługi ;), że wpisałem paragon z kwotą 0, a potem w
    następnym miesiącu fakturę zaliczkową i fakturę za resztę już normalnie.

    Huh? ;) jeśli coś jest nie tego, to KPiR mogę poprawić, ale mam
    nadzieję, że moment powstania obowiązku podatkowego wyznaczyłem
    poprawnie ;)

    Smaczku dodaje sprawie fakt, że to była usługa eksportowa na rzecz
    podmiotu Polskiego (stara ustawa VAT), która nie musiała być
    ewidencjonowana. No same problemy po prostu ;)