    Date: Thu, 29 Dec 2011 10:48:37 +0100
    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    <4ef9eb28$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@z...googlegroups.com>
    <4ef9ffd4$0$1454$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@p...googlegroups.com>
    <jdd7sp$u8m$2@node2.news.atman.pl>
    <2...@q...googlegroups.com>
    <jdg5a4$ujc$10@node2.news.atman.pl>
    <4efb9c91$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>

    Piotrek pisze:
    > przychody z MPA w przypadku samodzielnie
    > wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.

    No właśnie, a mnie cały czas zastanawia jedna rzecz: nie są, tzn.
    zostały wymienione jako osobna kategoria w ustawie i w związku z tym
    podatnik *musi* je rozliczyć w ten sposób (a w ramach DG nie wolno), czy
    też tylko *może* :)
    Taki przykład: załóżmy, że prowadzę DG, mam związane z tym koszty,
    zatrudniam programistów, którzy piszą programy, do których licencje w
    ramach tej DG sprzedaję. Jak na razie wszystko ok, bo nie ja jestem
    autorem. Ale co w przypadku gdy:
    1. zachce mi się całkowicie samodzielnie napisać jakiś programik i
    sprzedawać licencje? Jak to sprzedać i rozliczyć, jeśli przyjdzie klient
    i na jednej fakturze będzie chciał program napisany przez programistę i
    ten "mój"?
    2. niektóre fragmenty programu sprzedawanego w ramach dg będą mojego
    autorstwa.

    Co w obu przypadkach z vatem i z kosztami DG? "Mój" program w końcu
    powstanie na sprzęcie firmowym :)
    Jak w drugim przypadku wyliczyć % "mojego" przychodu?
    Andrzej
    www.radom.ws