    Date: Thu, 29 Dec 2011 14:55:36 +0100
    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    <4ef9ffd4$0$1454$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@p...googlegroups.com>
    <jdd7sp$u8m$2@node2.news.atman.pl>
    <2...@q...googlegroups.com>
    <jdg5a4$ujc$10@node2.news.atman.pl>
    <4efb9c91$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <4efc376e$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <4efc3dce$0$1455$65785112@news.neostrada.pl>

    Piotrek pisze:

    > Sprawdź sobie w jaki sposób w ramach DG nabywasz MPA. Jest tam coś o
    > wytworzeniu we własnym zakresie? :-)
    >
    > Interpretacje i wyroki potwierdzają takie podejście.
    >
    > Jakiś czas temu był flejm na ten temat. Jak Ci się chce to sobie
    > poszukaj ("50% kosztów" czy coś takiego w tytule). Wydaje mi się, że
    > były tam sygnatury interpretacji/wyroków.

    Znam te wszystkie wyroki i wątki też, w wielu brałem udział. Dalej
    jednak szukam dziury w całym :)
    W praktyce, przy ewentualnej kontroli, będzie pewnie tak, że wynik tejże
    kontroli będzie zależny od skutków finansowych dla budżetu państwa. Tzn.
    jak ktoś będzie rozliczał przychody z MPA w ramach DG, wykazując
    równocześnie bardzo wysokie koszty, zjadające cały przychód, to mu
    kontrola wywali wszystko z kosztów, jednocześnie nakazując skorygować
    deklaracje i rozliczyć przychody poza DG. Jeśli ktoś inny będzie miał
    małe koszty i w wyniku takich decyzji by wyszło, że po korekcie pitu i
    zastosowaniu 50% kosztów uzyskania jeszcze dostałby zwrot podatku, to
    pewnie zostawią jak jest :)

    > Jakbyś chciał podejść do tego koszernie to IMHO należy rozdzielić. Ale
    > raczej jest sprawą oczywistą, że w realu nikt nie będzie sobie zawracał
    > głowy debilnymi przepisami.

    Dlatego też czasem staram się przytaczać takie przykłady, licząc naiwnie
    na to, że może kiedyś dotrze to gdzieś wyżej i w kolejnej wersji ustawy
    pojawi się zapis w stylu "podatnik może również te przychody rozliczać w
    ramach dg, jeśli akurat takową prowadzi i tak mu wygodniej" :)
    Andrzej
    www.radom.ws