  • 1. Data: 2005-07-13 01:44:53
    Temat: Przyjecie srodka trwalego na stan
    Od: Paweł Niemczuk <o...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem nastepujacy:

    W roku 2004 kupilem pojazd (konkretnie to lokomotywe). Lokomotywa ma
    wartosc powyzej 3500 zl, lecz nie wciagnalem jej na srodki trwale, bo
    jest niesprawna - jest wykazana na stanie magazynowym jako zlom uzytkowy
    (zgodnie z faktura zakupu). Koszt zakupu wliczylem w koszty uzyskania
    przychodu.

    Przewiduje, ze w ciagu kilku miesiecy lokomotywa zostanie naprawiona i
    oddnana do uzytku.

    Aha, zaznaczam, ze prowadze ksiegi handlowe, a firma jest osoba prawna.

    Pytanie:
    Jak ujac w ksiegach przekwalifikowanie owego zlomu uzytkowego na srodek
    trwaly?
    Jak obliczac amortyzacje podatkowa?
    czy liczyc odpisy od wartosci nastepujacej: (lokomotywa w cenie nabycia
    + naklady na materialy + robocizna)

    Czy tylko od wartosci materialow i robocizny, a od lokomotywy juz nie,
    bo zostala wciagnieta w koszty w momencie zakupu?

    Pawel Niemczuk, Gliwice

  • 2. Data: 2005-07-13 06:38:24
    Temat: Re: Przyjecie srodka trwalego na stan
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Pawel Niemczuk" <o...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > niesprawna - jest wykazana na stanie magazynowym jako zlom uzytkowy
    > (zgodnie z faktura zakupu). Koszt zakupu wliczylem w koszty uzyskania

    Czyli zaksiegowales na magazyn (na konto zespolu 3) czy w koszty? Bo to
    zasadnicza róznica

> [...]
    > Aha, zaznaczam, ze prowadze ksiegi handlowe, a firma jest osoba prawna.
    > Pytanie: Jak ujac w ksiegach przekwalifikowanie owego zlomu uzytkowego na

    Jesli masz to na "3" to przeksieguj wartosc zakupu zlomu z magazynu na
    "srodki trwale w budowie" (ksiegowanie WN 08x / MA 31x); doksieguj biezace
    wydatki na naprawe, koszt robocizny oraz wynagrodzenia wlasnych pracowników
    którzy zajmuja sie naprawa. W momencie oddania lokomotywy do uzytkowania
    wystaw dokument OT i przyjmij lokomotywe do srodków trwalych (ksiegowanie WN
    01x / MA 08x).
    Jesli w 2004r. zaksiegowales to w koszty to mozesz wyksiegowac wartosc zlomu
    jedynie w korespondencji z kontem 860 - "wynik finansowy z roku
    poprzedniego".

    Jak obliczac amortyzacje podatkowa?
    czy liczyc odpisy od wartosci nastepujacej: (lokomotywa w cenie nabycia
    + naklady na materialy + robocizna)

    TAK - od wartosci koncowej jaka wpisujesz jednoczesnie na OT

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [ksiegowosc, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 3. Data: 2005-07-13 08:59:26
    Od: Paweł Niemczuk <o...@o...pl>

    Użytkownik Magdalena B napisał:
    > Uzytkownik "Pawel Niemczuk" <o...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Czyli zaksiegowales na magazyn (na konto zespolu 3) czy w koszty? Bo to
    > zasadnicza róznica

    heh, sam sie zamotalem z tym, co zrobilem.
    Otoz zaksiegowalem w koszty (401).

> [...]
    > + naklady na materialy + robocizna)
    >
    > TAK - od wartosci koncowej jaka wpisujesz jednoczesnie na OT

    Nawet jesli owa lokomotywe (zlom) zaksiegowalem w koszty?
    W takim razie wychodzi, ze rozliczylbym koszty owej lokomotywy 2 razy -
    raz wrzycajac w koszty jej zakup, a drugi raz - odpisy amortyzacyjne.
    Czy dobrze rozumuje?

    Pawel Niemczuk, Gliwice

  • 4. Data: 2005-07-13 09:14:22
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > W takim razie wychodzi, ze rozliczylbym koszty owej lokomotywy 2 razy -
    > raz wrzycajac w koszty jej zakup, a drugi raz - odpisy amortyzacyjne.

    NIE, dlatego trzeba skorygować te koszty o zakup lokomotywy - błędnie
    zakwalifikowano jako k.u.p. w momencie zakupu.
    Ponieważ sprawozdanie finansowe jest już pewnie zatwierdzone to można
    korekty dokonac tylko na koncie 860 (nie 401).
    Wtedy lokomotywa zostanie "wyrzucona" z kosztów i "wrzucona" w plan
    amortyzacji.
    Tyle w ujęciu bilansowym bo szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak to
    wszystko rozwiązać podatkowo.
    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 5. Data: 2005-07-13 18:44:16
    Od: "Pawel Niemczuk" <o...@o...pl>

    [...]

    > Tyle w ujęciu bilansowym bo szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak to
    > wszystko rozwiązać podatkowo.

    Pieknie dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam

    Pawel Niemczuk, Gliwice