    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pułapka fiskusa czyli legalni/nielegalni
    Date: Fri, 24 Jan 2003 00:44:32 +0100

    On Fri, 24 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    >+ >>+ Np. można SPRZEDAĆ cokolwiek, jakiś towar.
    >+ > Zgoda. To jest umowa sprzedaży (z KC) i jako taka prowadzona
    >+ >"w sposób ciągły i zorganizowany" (sprzedaż *używanych przez
    >+ >siebie* rzeczy nie wchodzi w rachubę) wyłącza działalność
    >+ >"osobistą".
    >+ > Tylko jak ty wyciągnąłeś wniosek:
    >+ >
    >+ >>+ Przecież nikt wtedy nie może powiedzieć, że to DWO bo sprzedaży takowej
    >+ >>+ nie można dokonać osobiście.
    >+ >
    >+ >....że taka sprzedaż cokolwiek rozwiąże ??
    [...]
    >+ Ja już nic nie rozumiem. Nie mam sklepu, świadczę usługi serwisu, a jak
    >+ trzeba, zamawiam towar i go sprzedaję. Czynię tak zarówno firmom, jak i
    >+ osobom fizycznym. Nie widzę INNEGO sposóbu na wykonywanie tego rodzaju
    >+ działalności --> nie ma mowy o osobistym wykonywaniu działań.

    Wszystko, co robisz "fizycznym" jest poza konkursem i stanowi
    DG. Natomiast jeśli doradzasz komuś kto na rzecz firmy XXX
    prowadzi usługi jakiegoś rodzaju, ale *nie* dla "ludzi z ulicy"
    żeby sobie upozorował DG za pomocą sprzedaży "czegoś" - to IMO
    popełniasz błąd...
    To jest *inna* działalność !
    Podobnie jak fakt prowadzenia DG przecież nie powoduje,
    że masz zakaz podjęcia pracy (a nie masz, prawda ?), tak
    też nie widać powodów żebyś nie mógł (równolegle) świadczyć
    osobistej UoD - byle *dany rodzaj* nie był dla "fizycznych".
    A pisałeś wyraźnie: to sprzedaj coś komuś i po kłopocie...
    IMO - *nie* !

    pzdr, Gotfryd