    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pyt. o amortyzację części mieszkania - trochę długie
    Date: Thu, 1 Sep 2005 11:51:34 +0200

    On Wed, 31 Aug 2005, metti wrote:

    > Czy właściciel mieszkania spółdzielczego własnościowego

    wKF: niemal na pewno masz na myśli prawo majątkowe, "spółdzielcze
    własnościowe prawo do mieszkania" a *nie* środek trwały pt.
    "mieszkanie".
    Posiadacz spółdzielczego prawa *nie jest* właścicielem mieszkania.
    Nie ja wymyślałem tę konstrukcję prawną jakby co :]

    Zeznaję że nie wiem czy posiadacz w.s.p.d.m :) ma prawo do zmiany
    przeznaczenia lokalu (jak dla mnie to nie jest oczywiste).
    Takoż nie mam pojęcia czy ów "kawałek" :) o który pytasz da się
    zamortyzować tak jak chcesz (a ja spytam co z podatkiem od nieruchomości,
    bo podatek od powierzchni przeznaczonej na cele DG jest drastycznie
    wyższy - sporo gmin aplikuja ustawowe max. czyli ok. 17 zł/m^2).

    Niemniej - IMO to jest art. 21b (WNiP) a nie art. 21a (ST).

    > I trzecie ostatnie - czy osoba prow. DG w mieszkaniu spół. własnosciowym musi
    > informować SM o prow. tam działalności, jeżeli nie jest ona szkodliwa,
    > inwazyjna, etc?

    IMO stawiasz inne pytanie: bo jeśli nie ma miejsca zmiana przeznaczenia
    lokalu (lokal jest nadal mieszkalny) to przeciwwskazań nie widać.
    Ale ty chcesz zmienić przeznaczenie... bo inaczej nie widać podstaw
    do amortyzacji. Pytaniem jest czy posiadaczowi prawa (a nie właścicielowi
    lokalu) wolno to uczynić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)