    From: metti <m...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pyt. o amortyzację części mieszkania - trochę długie
    Date: Thu, 01 Sep 2005 20:36:19 +0200

    Łaskotany/a po stopach piórkiem do granic wytrzymałości Gotfryd
    Smolik news w końcu zaczyna sypać, a oto co rzecze::

    > wKF: niemal na pewno masz na myśli prawo majątkowe, "spółdzielcze
    > własnościowe prawo do mieszkania" a *nie* środek trwały pt.
    > "mieszkanie".

    To 1-sze.

    > Posiadacz spółdzielczego prawa *nie jest* właścicielem mieszkania.
    > Nie ja wymyślałem tę konstrukcję prawną jakby co :]

    Logiki w tym za grosz; po przeczytaniu kilku/set Twoich postów
    nawet nie podejrzewam Cię o jej autorstwo ;P

    > Zeznaję że nie wiem czy posiadacz w.s.p.d.m :) ma prawo do zmiany
    > przeznaczenia lokalu (jak dla mnie to nie jest oczywiste).
    > Takoż nie mam pojęcia czy ów "kawałek" :) o który pytasz da się
    > zamortyzować tak jak chcesz (a ja spytam co z podatkiem od nieruchomości,
    > bo podatek od powierzchni przeznaczonej na cele DG jest drastycznie
    > wyższy - sporo gmin aplikuja ustawowe max. czyli ok. 17 zł/m^2).

    Po dłuższym namyśle sądzę, że chyba nie chcę pakować się w
    dziesięcinę dla gminy.

    > Niemniej - IMO to jest art. 21b (WNiP) a nie art. 21a (ST).

    > IMO stawiasz inne pytanie: bo jeśli nie ma miejsca zmiana przeznaczenia
    > lokalu (lokal jest nadal mieszkalny) to przeciwwskazań nie widać.
    > Ale ty chcesz zmienić przeznaczenie... bo inaczej nie widać podstaw
    > do amortyzacji. Pytaniem jest czy posiadaczowi prawa (a nie właścicielowi
    > lokalu) wolno to uczynić.

    Nie, wycofuję się w takim razie z amortyzacji fragmentu
    mieszkania. Niewarta skórka wyprawki.

    --

    pozdrowienia, Meteusz