    From: "ness" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o odsetki od kredytu w najmie jako DG
    Date: 7 Nov 2003 18:51:53 +0100

    > Ciekawe... bo myślałem że ja :) ;)
    >
    > [...]
    >
    > ??
    > Ja się nie pytałem o zwolnienie *podmiotowe* z VAT, tylko o zwolnienie
    > *przedmiotowe*. Bo z tego wynika kwestia czy da się odliczyć VAT
    > od zakupu (a było pytanie czy najpierw zostać podatnikiem VAT
    > czy kupować ŚT - albo na odwrót).

    Zaraz, bo coś tu nie kojarzę;

    Sprzedawany lokal, który ja kupuję jest bez VAT-u (tak mi powiedziano) - bo
    jest mieszkalny w 100 %, Więc nie zamierzam nic odliczać przy zakupie, kupuję
    po cenie netto, czyli jak rozumiem mam dać sprzedającemu 100 zł bo on chce tyle
    i nic do tego nie dopłacam jako VAT (????).
    Jestem już teraz VAT-manem ale najem lokali mieszk. zwolniony jest z VAT
    więc nie mam problemu z naliczaniem VAT. Odliczam sobie tylko coś niecoś z VAT
    z faktur za wodę, gaz do CO i prąd administracyjny (Tak czy nie ?). W moim
    poscie nie chodzi o VAT tylko o odsetki skapitalizowane (czy-jak-je-tam-zwą w
    updof); czy mogę je odliczać, jak, od kiedy, czego nie należy pominąć w umowie
    kupna, itp doświadczenia.

    Tak , wiem, używamy słowa "najem".

    pozdr.
    ness