  • Data: 2013-01-31 02:08:07
    Temat: Re: Pytanie o program "Mała Księgowość"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-30 23:06, cyklista wrote:
    > A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
    > (Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
    > http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/
    2012/06/ue-wymusila-tanszy-roaming
    > )

    Akurat ten rynek IMHO mocno przypomina kartel. Tak więc jego regulacja
    jest akurat na miejscu.

    Czego z całą pewnością nie można powiedzieć o rynku software księgowego.
    Na którym masz rozwiązania o rozmaitej funkcjonalności i w cenach od
    (prawie) bezpłatnych, do wysoko płatnych.

    > Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma
    > wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko
    > odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

    Przecież to są relacje pomiędzy profesjonalistami, pomijając patologię
    :-) o której piszesz niżej.

    Dlaczego w takim razie dlaczego oczekujesz od ustawodawcy działania na
    szkodę jednej strony (firm produkujących software księgowy)?

    > Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
    > przypadku, [...]

    Skomentowałem to wyżej.

    > No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa
    > ogonków, i baza danych gotowa :)

    Bez przesady. Prawdopodobnie nie ma żadnego liczącego się na rynku
    systemu (księgowego), z którego dane musiałbyś zasysać w ten sposób.

    Zresztą zawsze możesz posadzić interafce białkowy, który zrobi Ci
    migrację "za miskę ryżu".

    > A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na
    > tej grupie?

    Bawią się? Traktują to jako hobby? Natomiast w 99% przypadków nie
    prowadzą działalności komercyjnej związanej z tematyką grupy.

    > Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo,
    > tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego
    > programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

    No i? :-)

    Piotrek