    From: "Kartrait" <krzycho[nospam]@[nospam]w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o ulgę remontową i odsetkową
    Date: Mon, 21 Feb 2005 14:38:10 +0100

    Użytkownik "icecougar" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:6525.0000000c.42185153@newsgate.onet.pl...
    > W 2004 kupiłem nowe mieszkanie od dewelopera. Akt notarialny
    zawarłem jednak w
    > 2005. Czy w związku z powyższym mogę skorzystać z ulgi remontowej i
    odliczyć w
    > PIT za rok 2004 wydatki na remont, nie mając w 2004 roku prawnego
    tytułu do
    > lokalu (czyli aktu), a jedynie dowód nabycia mieszkania (czyli
    fakturę VAT)?
    > Czy tak samo jest z ulgą odsetkową, to znaczy czy mogę odliczyć w
    PIT za 2004
    > rok odsetki od kredytu mieszkaniowego zapłacone w 2004 roku
    posiadając w 2004
    > tylko dowód zakupu mieszkania w postaci faktury?

    Z tego co ja wiem, to we Wrocławiu ostatnio zluzowali jeżeli chodzi o
    ulgę remontową i wystarczy im np. przedwstępna umowa sprzedaży z
    deweloperem plus protokół odbioru mieszkania, do tego ważny jest zapis
    (w umowie przedwstępnej np.) że jesteś zobowiązany do dokonywania
    opłaty za mieszkanie od momentu jego odebrania (protokół odbioru). No
    i oczywiście daty faktur późniejsze niż data na protokole odbioru
    mieszkania :)

    Co do ulgi odstetkowej to po podpisaniu aktu notarialnego możesz
    odliczać wszystkie odsetki które zapłaciłeś do tej pory.

    --
    Krzysztof vel Kartrait