  • 1. Data: 2005-02-20 08:58:59
    Temat: Pytanie o ulgę remontową i odsetkową
    Od: "icecougar" <i...@w...pl>

    Witam,
    W 2004 kupiłem nowe mieszkanie od dewelopera. Akt notarialny zawarłem jednak w
    2005. Czy w związku z powyższym mogę skorzystać z ulgi remontowej i odliczyć w
    PIT za rok 2004 wydatki na remont, nie mając w 2004 roku prawnego tytułu do
    lokalu (czyli aktu), a jedynie dowód nabycia mieszkania (czyli fakturę VAT)?
    Czy tak samo jest z ulgą odsetkową, to znaczy czy mogę odliczyć w PIT za 2004
    rok odsetki od kredytu mieszkaniowego zapłacone w 2004 roku posiadając w 2004
    tylko dowód zakupu mieszkania w postaci faktury?

    Pozdrawiam,
    icecougar

  • 2. Data: 2005-02-20 13:10:02
    Temat: Re: Pytanie o ulgę remontową i odsetkową
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    icecougar wrote:
> [...]
    > lokalu (czyli aktu), a jedynie dowód nabycia mieszkania (czyli fakturę VAT)?

    To zależy w którym momencie tam faktycznie zamieszkałeś, najlepszym
    dowodem na potwierdzenie tego jest data zameldowania, ale nie jest to
    niezbędne. Ale generalnie odpowiedź brzmi, że US strasznie się czepia
    "remonotwania" nowego lokalu.
    W praktyce tego nie przerabiałem, więc nie potrafię ci powiedzieć, jak
    zareagują na remont bez aktu notarialnego.

    > Czy tak samo jest z ulgą odsetkową, to znaczy czy mogę odliczyć w PIT za 2004
    > rok odsetki od kredytu mieszkaniowego zapłacone w 2004 roku posiadając w 2004
    > tylko dowód zakupu mieszkania w postaci faktury?

    Liczy się fakt poniesienia wydatków, czyli jeżeli masz faktury to możesz
    odliczać, a dokładnie nie tyle faktury co dowód zapłacenia rat z odsetkami.

  • 3. Data: 2005-02-21 13:38:10
    Od: "Kartrait" <krzycho[nospam]@[nospam]w.pl>

    Użytkownik "icecougar" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rok odsetki od kredytu mieszkaniowego zapłacone w 2004 roku
    posiadając w 2004
    > tylko dowód zakupu mieszkania w postaci faktury?

    Z tego co ja wiem, to we Wrocławiu ostatnio zluzowali jeżeli chodzi o
    ulgę remontową i wystarczy im np. przedwstępna umowa sprzedaży z
    deweloperem plus protokół odbioru mieszkania, do tego ważny jest zapis
    (w umowie przedwstępnej np.) że jesteś zobowiązany do dokonywania
    opłaty za mieszkanie od momentu jego odebrania (protokół odbioru). No
    i oczywiście daty faktur późniejsze niż data na protokole odbioru
    mieszkania :)

    Co do ulgi odstetkowej to po podpisaniu aktu notarialnego możesz
    odliczać wszystkie odsetki które zapłaciłeś do tej pory.

    --
    Krzysztof vel Kartrait