    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o zwrot VAT-u
    Date: Thu, 21 Feb 2002 17:24:43 +0100

    On 21 Feb 2002 s...@p...onet.pl wrote:

    >+ > Jeśli "dla firmy" oznacza, że jest to zakup środka trwałego
    >+ > (dopilnuj powpisywania do ewidencji itp., bo pewnie sprawdzą !)
    >+ > to owszem - możesz wystąpić.
    >+
    >+ Czy środki trwałe nie są jakoś ściśle określone, muszą posiadać określoną
    >+ wartość???

    Nie muszą, to należy do FAQ tej grupy :)
    *JEśli* coś:
    - jest własnością firmy
    - będie w użyciu ponad rok
    - jest warte ponad 3500 zł
    ...to MUSI być zaliczone do ŚT.
    Ale to NIE znaczy że wszystkie warunki muszą być spełnione
    żeby to "coś" było ŚT - w zasadzie wystarczy używanie
    ponad rok. Jak weźmiesz wieczne pióro w leasing to na upartego
    możesz nawet raty amortyzacyjne odliczać, nawet jeśli
    w takim układzie mogłoby być tańsze niż dowolna kwota i nie byłoby
    twoje :)
    "To co wpiszesz do ewidencji to jest środkiem trwałym".
    Rzeczy o wartości w zakresie 0..3500 zł uznajesz wg. własnego
    uznania za:
    - ŚT
    - wyposażenie (i do ewidencji)
    - koszt, przy czym jeśli "podchodzą" do pojęcia "wyposażenie"
    i mają ponad 1500zł wartości to powinien być punkt poprzedni
    (do ewid. wyposażenia)

    >+ Konkretnie zakupiłem w grudniu 8 komputerów (tylko jednostki) o
    >+ cenie 1499 br/sztuka, dokupiłem w tym samy miesiącu 2monitory,
    >+ następne monitory dokupiłem w styczniu- czyli zestawy kom.
    >+ w chwili zakupu były
    >+ niekompletne. Oprócz tego meble i wiele innych rzeczy droższych
    >+ i tańszych. Czy
    >+ takie wyposażenie firmy można nazwać środkiem trwałym??

    Nie.
    Te "komputery bez monitorów" przecież nie pełniły *żadnej* roli
    w celu uzyskania dochodów, leżały sobie - nieprawdaż ?
    Więc IMHO i AFAIK nie należało ich zaraz wciągać w koszty !
    (wyposażenie w koszt, a od ŚT amortyzacja w koszt, ale "od
    momentu przekaznia w użytkowanie" !)
    Meble ? IMHO nie ma sprawy. Też ŚT.

    BTW: czytałeś 1342 wystąpienia opisu jak amortyzuje się ŚT ?
    -;)

    Pozdrawiam ! - Gotfryd
    (raz jeszcze: zakupu ŚT dokonuje się ze swoich środków, dopiero
    PÓZNIEJ amortyzuje; być może jednorazowo ;)!)