    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie ws.załozenia ewidencji sprzedaży
    Date: 31 Oct 2006 19:23:21 +0100

    > Dzięki. To zdanie rozwiewa moje wątpliwości.
    > --
    > KaMil

    Moja dziewczyna założyła działalność gospodarczą i pojechała na drugi koniec
    Polski, a mnie dała notarialnie bardzo szerokie pełnomocnictwo. Ponieważ DG
    figuruje na nią, a nie na mnie, a ja nie mam ani uprawnień doradcy podatkowego
    ani kwalifikacji do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, więc nie mogę
    podpisać się ani w książce KPiR ani na PIT5 na VAT7 (mógłbym podpisywać własne
    deklaracje ale czyjejś deklaracji podpisać nie mogę).

    chcę znaleźć jakiś sposób, aby całą dokumentację _wymagającą_podpisu_podatnika_
    prowadzić raz w miesiącu. Chciałbym np. raz w miesiącu robić wszystkie wydruki,
    które musi podpisać właścicielka firmy i wysyłać jej pocztą do podpisu, tak,
    aby przed 20 każdego miesiąca otrzymywać z powrotem (również pocztą) aktualne
    wpisy w książce i podpisane deklaracje podatkowe. W związku z tym mam pytanie:

    1) Czy nie mając kwalifikacji zawodowych mogę prowadzić ewidencję sprzedaży
    (chyba tak, bo do obsługi kasy fiskalnej też "nie trzeba doktoratów")?

    2) czy "dobrowolnie założona" ewidencja sprzedaży uwalnia podatnika
    od codziennego wpisywania sprzedaży
    oraz wszystkich innych wpisów?

    3) a może ewidencja sprzedaży rozwiązuje mój problem połowicznie,
    bo istnieją inne wpisy, które podatnik musi dokonywać codziennie?

    pozdr
    Aleksander