    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanko
    Date: Tue, 29 Apr 2003 23:37:29 +0200

    On Tue, 29 Apr 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "bonio" <e...@a...net> napisał w wiadomoœci
    [...]
    >+ a tak btw: to zlozyles rozliczenie pit-37? bo pracodawca
    >+ na pewno na Ciebie tego nie zrobil :)
    ^^^^^^^^

    Erm, tego, jak to było ? Ja zazwyczaj stosuję komentarz
    że "na pewno" to poumieramy, ale ktoś może woleć inne
    przypowiastki ;)

    >+ pracodwaca za pracownika wypelnia pit-11 lub pit-8 (a,b)
    >+ i wysyla 1 sztuke dla US i jedna dla pracownika.
    >+ a dopiero PRACOWNIK na podstawie wszystkich

    UoPDoOF oczywiście, stan na 2002 rok:

    ++++++
    Art. 37. 1. Jeżeli podatnik, od którego zaliczki miesięczne pobierają
    płatnicy wymienieni w art. 31, 33 lub 35 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5, złoży
    płatnikowi przed 15 stycznia roku następującego po roku podatkowym
    oświadczenie sporządzone według ustalonego wzoru, które traktuje się na
    równi z zeznaniem, że:

    1) poza dochodami uzyskanymi od płatnika nie uzyskał innych dochodów,
    z wyjątkiem:
    2) nie korzysta z odliczeń, o których mowa w art. [...]
    ...inne takie...
    płatnik jest obowiązany sporządzić w trzech egzemplarzach według
    ustalonego wzoru roczne obliczenie podatku na zasadach określonych
    w art. 27 od dochodu uzyskanego przez podatnika za cały rok.
    -----

    Jesteś pewien że widziałeś już ten tekst ? ;)
    To zacytuję z początku wątku:

    ++++
    w pracy nie podpisalem sie pod oswiadczeniem mowiacym
    o tym ze sie sam rozlicze - rozlicza wtedy zaklad pracy
    ----

    To że zakład przyjął rozwiązanie "go góry nogami" nie jest
    pewne - może 'boni' nieściśle zacytował. W każdym razie wygląda
    na to że pracodawca (płatnik) pozwolił sobie na realizację
    ww. artykułu...

    [...]
    >+ jutro masz ostatni dzien :)

    A może tylko straszysz :)

    Co do meritum: istnieje jakieś przeciwwskazanie, żeby do PITu
    wystawionego przez płatnika (przecież 1 egz. dostaje się
    do ręki) dołączyć *własną* korektę ?
    Na zdrowy rozum powinna być w 3 egzemplarzach:
    - dla US
    - kopia dla siebie (z pieczątką US)
    - kopia dla płatnika (z pieczątką US)
    ...żeby płatnik później nie namieszał ew. swoją korektą.

    Ale nie mam zdrowia przekopywać ustawy :(

    pozdrowienia, Gotfryd