  • 1. Data: 2003-04-29 19:04:26
    Temat: Pytanko
    Od: "bonio" <e...@a...net>

    Mam taka sytuacje: w pracy nie podpisalem sie pod oswiadczeniem mowiacym o
    tym ze sie sam rozlicze - rozlicza wtedy

    zaklad pracy, juz pewnie dawno wysłali moj Pit.
    2 tygodnie temu kupilem komputer (faktura) i wiem ze mozna go odliczyc od
    podatku. Tylko teraz: czy opłaca sie zadzwonic do nich zeby mojego pita
    anulowali (czy jest mozliwe zalatwienie tego jakąś drogą) i szybciutko
    sobie teraz drukne i im wysle? czy tez moge juz zapomniec o tym?

  • 2. Data: 2003-04-29 19:18:21
    Temat: Re: Pytanko
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "bonio" <e...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > anulowali (czy jest mozliwe zalatwienie tego jakąś drogą) i szybciutko
    > sobie teraz drukne i im wysle? czy tez moge juz zapomniec o tym?

    w rozliczeniu roku 2002 chcesz dokonywac odpisow za zakupy z roku 2003? :)

  • 3. Data: 2003-04-29 19:31:26
    Od: "bonio" <e...@a...net>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "bonio" <e...@a...net> napisał w wiadomo?ci

    > w rozliczeniu roku 2002 chcesz dokonywac odpisow za zakupy z roku 2003? :)

    pokrecilo mi sie :-)
    a tak z ciekawosci, jezeli ten komp bylby kupiony w grudniu, czy daloby sie
    odwrocic sprawe jakbym chcial go sobie odliczyc?

  • 4. Data: 2003-04-29 19:40:13
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > a tak z ciekawosci, jezeli ten komp bylby kupiony w grudniu, czy daloby
    sie
    > odwrocic sprawe jakbym chcial go sobie odliczyc?

    tak, bo mozesz zlozyc korygujacy.
    a tak btw: to zlozyles rozliczenie pit-37?
    bo pracodawca na pewno na Ciebie tego nie zrobil :)
    pracodwaca za pracownika wypelnia pit-11 lub pit-8 (a,b)
    i wysyla 1 sztuke dla US i jedna dla pracownika.
    a dopiero PRACOWNIK na podstawie wszystkich
    pitow 11 (mogles pracowac przeciez w kilku miejscach :)
    i pit-8 (a i b) rozlicza sie za caly rok pitem 37

    jutro masz ostatni dzien :)
    radze sie pospieszyc

  • 5. Data: 2003-04-29 20:20:31
    Od: "bonio" <e...@a...net>

> [...]
    > pitow 11 (mogles pracowac przeciez w kilku miejscach :)
    > i pit-8 (a i b) rozlicza sie za caly rok pitem 37

    u mnie w zakladzie jest tak ze jesli nie podpisze sie pod oswiadczeniem, iz
    sam sie bede rozliczał to wtedy zaklad za mnie to robi.
    Jezeli teraz, nagle przypomni sie takiej osobie ze jednak cos mogla odliczyc
    a pit37 zostal juz wyslany (przez zaklad pracy), czy mozna w jakis sposob
    odkrecic zeby brali pod uwage ten drugi - wyslany jutro, już z odliczonym
    kompem. ?? Da sie cus takiego zrobic?

  • 6. Data: 2003-04-29 21:09:55
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

> [...]
    > odkrecic zeby brali pod uwage ten drugi - wyslany jutro, już z odliczonym

    Do 30 IV możesz wszystko. Potem to nie takie proste.
    [kurdebalans]

  • 7. Data: 2003-04-29 21:26:51
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "bonio" <e...@a...net> wrote in message
    > Mam taka sytuacje: w pracy nie podpisalem sie pod oswiadczeniem mowiacym
    > tym ze sie sam rozlicze - rozlicza wtedy

    A mnie się wydaje, że jest dokładnie odwrotnie.
    Tzn, to ty musisz napisać, że zakład ma cię rozliczyć.
    Inaczej tego nie zrobi.
    Czyli bierz się do roboty, bo niewiele czasu ci zostało.

  • 8. Data: 2003-04-29 21:28:20
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > odkrecic zeby brali pod uwage ten drugi - wyslany jutro, już z odliczonym

    A co dostałeś z zakładu pracy jako potwierdzenie, że cię rozliczył.
    Bo jak nic, to kiepsko to widzę.

  • 9. Data: 2003-04-29 21:37:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "bonio" <e...@a...net> napisał w wiadomoœci
    [...]
    >+ a tak btw: to zlozyles rozliczenie pit-37? bo pracodawca
    >+ na pewno na Ciebie tego nie zrobil :)
    ^^^^^^^^

    Erm, tego, jak to było ? Ja zazwyczaj stosuję komentarz
    że "na pewno" to poumieramy, ale ktoś może woleć inne
    przypowiastki ;)

    >+ pracodwaca za pracownika wypelnia pit-11 lub pit-8 (a,b)
    >+ i wysyla 1 sztuke dla US i jedna dla pracownika.
    >+ a dopiero PRACOWNIK na podstawie wszystkich

    UoPDoOF oczywiście, stan na 2002 rok:

    ++++++
    Art. 37. 1. Jeżeli podatnik, od którego zaliczki miesięczne pobierają
    płatnicy wymienieni w art. 31, 33 lub 35 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5, złoży
    płatnikowi przed 15 stycznia roku następującego po roku podatkowym
    oświadczenie sporządzone według ustalonego wzoru, które traktuje się na
    równi z zeznaniem, że:

    1) poza dochodami uzyskanymi od płatnika nie uzyskał innych dochodów,
    z wyjątkiem:
    2) nie korzysta z odliczeń, o których mowa w art. [...]
    ...inne takie...
    płatnik jest obowiązany sporządzić w trzech egzemplarzach według
    ustalonego wzoru roczne obliczenie podatku na zasadach określonych
    w art. 27 od dochodu uzyskanego przez podatnika za cały rok.
    -----

    Jesteś pewien że widziałeś już ten tekst ? ;)
    To zacytuję z początku wątku:

    ++++
    w pracy nie podpisalem sie pod oswiadczeniem mowiacym
    o tym ze sie sam rozlicze - rozlicza wtedy zaklad pracy
    ----

    To że zakład przyjął rozwiązanie "go góry nogami" nie jest
    pewne - może 'boni' nieściśle zacytował. W każdym razie wygląda
    na to że pracodawca (płatnik) pozwolił sobie na realizację
    ww. artykułu...

    [...]
    >+ jutro masz ostatni dzien :)

    A może tylko straszysz :)

    Co do meritum: istnieje jakieś przeciwwskazanie, żeby do PITu
    wystawionego przez płatnika (przecież 1 egz. dostaje się
    do ręki) dołączyć *własną* korektę ?
    Na zdrowy rozum powinna być w 3 egzemplarzach:
    - dla US
    - kopia dla siebie (z pieczątką US)
    - kopia dla płatnika (z pieczątką US)
    ...żeby płatnik później nie namieszał ew. swoją korektą.

    Ale nie mam zdrowia przekopywać ustawy :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-05-03 11:17:20
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Inaczej tego nie zrobi.
    > Czyli bierz się do roboty, bo niewiele czasu ci zostało.
    dokladnie tak jest,jesli nie powiadomi sie zakladu pracy,nie ma prawa
    zdecydowac sam o rozliczeniu rocznym pracownika
    magda