    From: "MooSHEL" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: RP, Prawo co dnia
    Date: Thu, 24 Jun 2004 02:35:17 +0200

    wiadomości > +++
    > państwa członkowskie mogą utrzymać wyłączenia w prawie do odliczenia
    > przewidziane w prawie krajowym w momencie wejścia w życie VI dyrektywy.
    > Należałoby zatem stwierdzić, że w Polsce możliwe jest zasadniczo
    > utrzymanie istniejących przed 1 maja 2004 r. (z tą datą zaczęła u nas
    > obowiązywać VI dyrektywa) ograniczeń prawa do odliczenia VAT. Niedozwolone
    > wydaje się jednak, w świetle VI dyrektywy, wprowadzanie nowych (tzn.
    > nieobowiązujących przed wejściem do UE) ograniczeń w prawie do odliczenia
    > VAT.
    > ---
> [...]

    Heee, heeee, heee... ;-)) A więc nie zauważyłeś sprytu naszego Ustawodawcy?

    Zauważ, że nie zabrania on ci odliczania podatku naliczonego od nabycia
    samochodów osobowych, baaaa... pozwala Ci odliczyć go całego....

    Tyle tylko że stwierdza, że podatkiem naliczonym, który oczywiście możesz
    sobie odliczyć, jest tylko 50% zapłaconej kwoty, nie więcej niż 5kPLN.

    Niezłe, nie?

    Proponuję docenić inwencję twórcy tego artykułu - ja tam chylę przed nim
    czoło ;-)))

    Pozdro,
    MooSHEL