    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rabaty procentowe na fakturach
    Date: Mon, 10 Jun 2013 10:26:18 +0200

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 10:03:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możesz objaśnić, z jakiej paki napis "oryginał" lub "kopia"
    > miałby dyskwalifikować fakturę?

    Teraz mamy termin "egzemplarz faktury", a zgodnie z definicją egzemplarza
    "jeden przedmiot z grupy jednorodnych przedmiotów" wszystkie egzemplarze
    powinny być identyczne. Zatem jeśli na jednym jest napis "oryginał" a na
    drugim "kopia", to IMHO mamy do czynienia z dwoma różnymi fakturami.

    Niektórzy na każdym egzemplarzu drukują "oryginał / kopia" i takie coś
    (również IMHO ;) jeszcze można by podciągnąć pod nie mający znaczenia
    dopisek.

    > Na mój gust dopóki nie użyto "dokładnie jedno wystąpienie tekstu
    > VAT nie połączone z innymi określeniami", owo "inne określenie"
    > musiałoby wykluczać znaczenie słowa "faktura", np. "to nie
    > jest faktura" :>, aby "unieważnić" prawidłowość wystawienia.

    Akurat "Faktura VAT 12/2013" da się łatwo obronić, jako dwunasty dokument
    w roku 2013 z serii "VAT" :) Bo i w końcu pojawił się jasny zapis, że można
    stosować odrębne serie numeracji (a pytanie o to przewijało się regularnie
    na grupie).

    > Co do meritum pytania.
    > Możesz zapodać konkretną, pełną istotną treść (znaczy
    > wszystkie przykładowe wartości liczbowe) minimalnej faktury
    > która wzbudza Twoje zastrzeżenia?

    Ok, przykład:

    towar netto:100zł rabat:10% porabacie:90zł ilość:2szt. suma:180zł

    Nie mamy podanej kwoty rabatu

    > Coś takiego:
    >
    > gwoździe 1 kG cena 10zł/kG 10 zł
    > nity 1 kG cena 20zł/kG 20 zł
    > rabat 10% 20 zł

    Mnie ten rabat 10% nijak nie wychodzi 20zł ;) Ale pewnie chodziło o 2zł do
    nitów? To jest dobrze IMO

    Tak (że brak jest kwoty rabatu).

    --
    Borys Pogoreło