  • Data: 2004-12-29 22:41:08
    Temat: Re: Rachunek bez podpisu z UE (zakupy kartą)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Dec 2004, Bartłomiej Zass wrote:
    [...]
    >+ Obiło mi się o uszy, że powinienem przeliczyć wartość rachunku na złotówki
    >+ (średni kurs NBP z danego dnia) i zapłacić VAT.

    ...ja tak tylko wKF.
    Jeśli to jest zakup "w celu DG" a prowadzisz sprzedaż oVATowaną
    to *ten sam VAT* wchodzi jako naliczony (wyjątkowo przez ciebie :))
    *do odliczenia* !
    Przy 100% sprzedaży opodatkowanej nie płaci się NIC: naliczasz XYZ
    złotych i odliczasz XYZ zł.
    A *wykazać* :) ten VAT AFAIK należy na zwyczajnej fakturze wewnętrznej :)

    Do deklaracji się nie wtykam :]

    >+ jeszcze tłumaczyć ten rachunek u tłumacza przysięgłego (ale w zasadzie to
    >+ kilka słówek tam jest do przetłumaczenia...)???

    IMHO można przetłumaczyć samemu. Jak się pojawi zarzut (jakiś) to się
    obejrzy co dalej ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)