  • 1. Data: 2008-07-17 10:40:46
    Temat: Rachunek czy pragon? Pilne
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG bez vat - zwolnienie podmiotowe. Posiadam kasę fiskalna.
    Klientka, która zakupiła towar na allegro zażyczyła sobie imienny rachunek.
    Czy mogę wystawić taki rachunek, czy oprócz tego nabić sprzedaż na kasie i
    podpiąć paragon do rachunku? Czy też jak wystawię rachunek to paragonu mam
    już nie drukowac? Biuro podatkowe do ktorego zadzwonilem twierdzi, ze jezeli
    wystawiam rachunek to paragonu juz nie drukuje?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-07-17 10:47:57
    Temat: Re: Rachunek czy pragon? Pilne
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 12:40
    (autor ..::TOMI::..
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5n7jh$6ka$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > Klientka, która zakupiła towar na allegro zażyczyła sobie imienny
    > rachunek. Czy mogę wystawić taki rachunek, czy oprócz tego nabić sprzedaż

    Nie możesz, a MUSISZ. Sprzedaż dla niefirm musi iść przez Kasię Fiszkalną
    obowiązkowo. Dla firm zaś może iść przez Kasię, więc możesz przyjąć zasadę,
    że alles przez kasię i już. Jak masz mało wystawianych rachunków, to to
    rozwiązanie idealne.

    > Czy też jak wystawię rachunek to
    > paragonu mam już nie drukowac? Biuro podatkowe do ktorego zadzwonilem
    > twierdzi, ze jezeli wystawiam rachunek to paragonu juz nie drukuje?

    Zmień biuro, bo te cię cygani :D

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-07-17 10:48:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już nie drukowac? Biuro podatkowe do ktorego zadzwonilem twierdzi, ze
    > jezeli wystawiam rachunek to paragonu juz nie drukuje?

    Jeśli klientka nie prowadzi działalności to musisz wydrukować paragon
    fiskalny.
    Podepnij go do rachunku, a na kopii zaznacz, że dotyczy sprzedaży osobno
    zafiskalizowanej, tak żeby biuro wiedziało że musi brać tylko raz daną
    operację.

  • 4. Data: 2008-07-17 11:11:23
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

> [...]
    > Podepnij go do rachunku, a na kopii zaznacz, że dotyczy sprzedaży osobno
    > zafiskalizowanej, tak żeby biuro wiedziało że musi brać tylko raz daną

    Klient prowadzi lecznice weterynaryjna jezeli to ma jakies znaczenie.

  • 5. Data: 2008-07-17 12:10:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 13:11
    wasz znak: <g5n9cv$emb$1@inews.gazeta.pl>):

    > Klient prowadzi lecznice weterynaryjna jezeli to ma jakies znaczenie.

    jeżeli rachunek wystawiany jest na DG to nie musisz przepuszczać przez kasę.
    Ale jak pisałem, możesz. Więc najbezpieczniej przepuszczać wszystkie,
    zwłaszcza jak mamy klientów, którzy nie zawsze są rozpoznawalni jako DG dla
    US.

    Skoro tak pytasz, to to pewnie jednorazowy wybryk... Więc puszczaj alles
    przez kasę i nie będzie kłopotów.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-07-17 12:22:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, Cavallino wrote:

> [...]
    > Podepnij go do rachunku, a na kopii zaznacz, że dotyczy sprzedaży osobno
    > zafiskalizowanej, tak żeby biuro wiedziało że musi brać tylko raz daną

    Moment.
    Z twojej wypowiedzi można wnioskować, że oryginał paragonu należy
    (razem z oryginałem) rachunku wydać klientowi.
    W przeciwnym przypadku, biuro widząc oryginał paragonu powinno
    "samo się kapnąć", nie?
    Jak to odnieść do par.20..5 rozp. w sprawie wystawiania f-r?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-17 12:25:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Moment.
    > Z twojej wypowiedzi można wnioskować, że oryginał paragonu należy
    > (razem z oryginałem) rachunku wydać klientowi.

    Fakt - zapędziłem się.
    W przypadku wydawania rachunku, paragonu się nie wydaje, tylko podpina go do
    kopii.

  • 8. Data: 2008-07-17 13:51:37
    Od: <s...@a...pl>

    > jeżeli rachunek wystawiany jest na DG to nie musisz przepuszczać przez kasę.

    > Ale jak pisałem, możesz. Więc najbezpieczniej przepuszczać wszystkie,

    *Nie musisz*, czy *nie możesz*?

    Bo jak mnie pamieć nie myli, to przypadki, kiedy trzeba rejestrować na kasie są
    jasno określone. Sprzedażdla firmy nie jest tak wymieniona. Zatem należałoby
    uznać, że nabicie w takiej sytacji paragonu jest błędem.

    Pomijam fakt, że masa ludzi tak robi (nie jestem wyjątkiem) i nikt się nie
    czepia. To tak, jak nazwa towaru na paragonie powinna dokładnie identyfikować
    towar, a często sprzedawcy mają podzielone towary na grupy (np. nabiał, mięso
    itd.) Też nieprawidłowe, a czepiają się tego tylko wyjątkowo.

  • 9. Data: 2008-07-17 14:28:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 15:51
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5nip7$j7l$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > kasie są jasno określone. Sprzedażdla firmy nie jest tak wymieniona. Zatem
    > należałoby uznać, że nabicie w takiej sytacji paragonu jest błędem.

    Przecież w większości większych sklepów oraz na targowiskach wręcz nie da
    się inaczej, bo kasa wystawia paragon i już, a dopiero z nim się idzie do 7
    dni do oddzielnego biura wystawiania faktur

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-07-17 16:25:29
    Od: <s...@a...pl>

    > Przecież w większości większych sklepów oraz na targowiskach wręcz nie da
    > się inaczej, bo kasa wystawia paragon i już, a dopiero z nim się idzie do 7
    > dni do oddzielnego biura wystawiania faktur

    Ja o tym wiem, i Ty. Ale minister niekoniecznie...