    From: "Nasztata" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rada Rodziców a podatki
    Date: Thu, 9 Mar 2006 16:10:55 +0100

    news:dupere$kem$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nasztata napisał(a):
    > [ciach]
    >
    > tutaj jest napisane tylko że nie jest osobą prawną.

    Ja tam nie wiem, nie znam się, ale jest tam napisane, że nie może być uznana
    za podatnika pod. dochodowego od os. prawnych. Dla mnie to oznacza, że nie
    może być uznana za podatnika w ogóle, bowiem na pewno nie jest podatnikiem
    pdo fizycznych. Jednak Rada Rodziców to nie to samo co spółka cywilna, gdyż
    RR jest reprezentacją wszytskich rodziców i nie widzę powodu, dla którego ja
    jako ich reprezentant miałbym być podatnikiem. RR jest w myśl ustawy o
    systemie oświaty organem szkoły. Zauważ, że podatnikiem pdo prawnych nie są
    wyłacznie osoby prawne, ale także jednostki, której tej osobowości nie
    posiadają (Art. 1 ust. 2: "
    2. Przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych
    niemających

    osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości

    prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3."

    Pozdrawiam

    tp

    co nie wyklucza