    From: Karol Roslaniec <k...@i...gov.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Raz jeszcze o skladkach na FP.
    Date: Thu, 7 Feb 2002 12:56:50 +0100

    On Wed, 6 Feb 2002, bromden wrote:

    > o kurcze, rzeczywiscie,
    > ustawa o pdof (tekst ujednolicony po zmianie z 21 listopada 2001):
    > Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    > 37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne
    > fundusze celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw ...
    >
    > ale chyba mozna to odliczac od podstawy podatku w pit-5??

    Nie dalej jak wczoraj dzwonilem w sprawie skladek na FP do US i powiedzano
    mi ze mozna, wiec ten watek wprowadzil mnie w niemala konsternacje!

    Wg. UPDOF (zalacznik 12.01.2002 do Rzeczpostpolitej):
    37)
    składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne fundusze
    celowe utworzone na podstawie odrebnych ustaw - od nagród i premii
    wypłaconych w gotówce lub papierach wartosciowych z dochodu po
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

    Jak to rozumiec? Chyba chodzi tylko o skladki od nagrod i premii?

    -- Karol