  • 1. Data: 2002-02-06 22:02:26
    Temat: Raz jeszcze o skladkach na FP.
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Byl na liscie watek dotyczacy niezaliczania w tym roku do KUP skladek na
    FP oraz FGSP. Umknal mi final tej dyskusji - a moze nie bylo koncowej
    konkluzji. Chcialabym wiedziec, gdzie mozna cos na ten temat przeczytac.
    Podobno byla taka wzmianka w GP, ale nie mam namiaru, w ktorym numerze.
    Gdyby ktos cos wiedzial...
    ------------
    Pozdrawiam, Graszka

  • 2. Data: 2002-02-06 22:48:57
    Temat: Re: Raz jeszcze o skladkach na FP.
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Byl na liscie watek dotyczacy niezaliczania w tym roku do KUP skladek na
    > FP oraz FGSP. Umknal mi final tej dyskusji - a moze nie bylo koncowej

    o kurcze, rzeczywiscie,
    ustawa o pdof (tekst ujednolicony po zmianie z 21 listopada 2001):
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne
    fundusze celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw ...

    ale chyba mozna to odliczac od podstawy podatku w pit-5??

  • 3. Data: 2002-02-06 23:46:46
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne
    > fundusze celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw ...

    dalej jest w ustawie:
    "... ustaw - od nagród i premii wypłaconych w gotówce lub w papierach
    wartościowych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, "

    Dlaczego nie dokończyłeś cytatu ?
    Do 1 kwietnia jest jeszcze trochę czasu.
    Ryszard.

  • 4. Data: 2002-02-07 08:07:22
    Od: "Lancera" <s...@m...pl>

    A gdzie moge znaleźć w necie pełny tekst tej ustawy ?
    Prosze o link...

    Pozdrawia Lancera

  • 5. Data: 2002-02-07 09:10:17
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    Może ktoś zna namiar na źródło, od którego zaczęła się ta dyskusja? W
    archiwum Inforu znalazłem 31.01.02 tekst dotyczący jedynie braku możliwości
    odliczenia składek na FP od dochodu. Niestety, demo archiwum nie udostępnia
    pełnej treści ...

    ----[ciach]---------

    Dlaczego do 1 kwietnia ?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-02-07 11:56:50
    Od: Karol Roslaniec <k...@i...gov.pl>

    On Wed, 6 Feb 2002, bromden wrote:

> [...]
    > fundusze celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw ...
    >
    > ale chyba mozna to odliczac od podstawy podatku w pit-5??

    Nie dalej jak wczoraj dzwonilem w sprawie skladek na FP do US i powiedzano
    mi ze mozna, wiec ten watek wprowadzil mnie w niemala konsternacje!

    Wg. UPDOF (zalacznik 12.01.2002 do Rzeczpostpolitej):
    37)
    składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne fundusze
    celowe utworzone na podstawie odrebnych ustaw - od nagród i premii
    wypłaconych w gotówce lub papierach wartosciowych z dochodu po
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

    Jak to rozumiec? Chyba chodzi tylko o skladki od nagrod i premii?

    -- Karol

  • 7. Data: 2002-02-07 12:06:33
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Ryszard G wrote:

    > U?ytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > skladek na
    > koncowej

    > dalej jest w ustawie:
    > "... ustaw - od nagród i premii wyp?aconych w gotówce lub w papierach
    > warto?ciowych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, "
    >
    > Dlaczego nie doko?czy?e? cytatu ?
    > Do 1 kwietnia jest jeszcze troch? czasu.
    > Ryszard.

    Rozumiem, ze mialoby to obowiazywac dopiero od kwietnia? I dotyczy nie
    tylko skladek na FP, ale jak piszecie - rowniez skladek na ubezpieczenia
    spoleczne? Niedobrze.

    ----------
    Graszka

  • 8. Data: 2002-02-07 13:21:03
    Od: Graszka <g...@w...pl>

> [...]
    > opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
    >
    > Jak to rozumiec? Chyba chodzi tylko o skladki od nagrod i premii?

    No tak, czlowiek ciagle w biegu i nie zawsze doczyta dokladnie.
    Faktycznie, wyglada na to, ze chodzi tutaj o skladki od nagrod i premii.
    Nie doczytalam poprzednio uwaznie. Jednak zerkne jeszcze bezposrednio do
    zrodla.
    -------
    Graszka

  • 9. Data: 2002-02-07 14:19:46
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzys <k...@v...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:001801c1afb7$2da8d5c0$c...@b...int...

    > Dlaczego do 1 kwietnia ?
    ====================
    Prima aprilis? :-)
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 10. Data: 2002-02-07 14:28:53
    Temat: Re: Re: Raz jeszcze o skladkach na FP.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 7 Feb 2002 12:56:50 +0100, Karol Roslaniec <k...@i...gov.pl>
    wrote:

> [...]
    >opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
    >
    >Jak to rozumiec? Chyba chodzi tylko o skladki od nagrod i premii?

    Dokładnie tak. Zastanawiam się tylko o jakiego rodzaju nagrody i
    premie może tu chodzić. Gdyby ten zapis widniał w ustawie o podatku
    dochodowym od osób prawnych to bym powidział, że dotyczy to
    przedsiębiorstw państwowych które mają możliwość przeznaczyć część lub
    całość zysku na fundusz załogi (tzw. trzynastka) i rada pracownicza
    często z tego uprawnienia korzysta. W przypadku osób fizycznych jakoś
    nie widzę sensu tego zapisu.

    Sławomir Dąbrowski