  • 11. Data: 2003-06-16 23:10:31
    Temat: Re: Re[4]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Ale czy to upowaznia ZUS do okreslania czy zostal nawiazany stosunek pracy
    | czy nie, fakt pierwotny wobec zgloszenia do ubezpieczen spolecznych? I
    | do okreslania, kiedy i w jakiej formie zostal taki stosunek nawiazany?
    | IMHO nie. Od tego jest PIP. A wiem, ze ZUS potrafi podwazyc
    | udokumentowane zawarcie umowy o prace przez stwierdzenie, ze go
    | nie bylo, bo "nie bylo takiej potrzeby" (autentyk!).

    To akurat oczywista bzdura i samowola urzędnicza.
    ZUS IMHO może próbować wykazać, że nie istniały przesłanki do objęcia
    ubezpieczeniem (stosunek pracy w sposób oczywisty nie został nawiązany
    itp.).
    No ale tutaj to oni muszą się postarać, aby to wykazać.
    Inaczej przegrywają w sądzie.

    Andrzej K.

  • 12. Data: 2003-06-17 05:52:55
    Temat: Re: Praca bez wynagrodzenia
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

    > Ciebie, jako pracodawcę, to może w skrajnym przypadku kosztować ponad1600

    > Przecież nie wystarzy mieć firmę, by zatrudniać uczniów ....... :))))))
    ???? :))) ...
    .... i kurdelebele się mylisz.
    Właściciel sklepu spozywczego może bez problemów przyjąć
    na praktczną nauke zawodu ... i to bez specjalnych uprawnień.
    Ba ... może przyjąć wedle nowych przepisów ... na staż.
    Płacić wynagrodzenie rzecz jasna musi ... ale szkolenie obsł. kompa,
    zmywarki, pralki ... czy jeszcze tam czego ... też kosztuje.
    A beze tego - ani rusz :)

    ... i nie podniecaj się tak "własnymi" wiadomościami,
    bo przyjdzie czas, że zostaną one brutalnie zweryfikowane.
    oby Cię to nie spotkało.

  • 13. Data: 2003-06-17 05:54:48
    Temat: Re: Re[2]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

    > 1) zatrudnic Cie w firmie, a potem od razu na bezplatny urlop - jestes
    > pracownikiem, ale nie pobierasz wynagrodzenia i nie placi sie za
    > Ciebie ZUS-u. Mozna wystawic wtedy zaswiadczenie, ze jestes
    > pracownikiem... Wada moze byc upierdliwosc PIP i ZUS* (moga uznac, ze
    > nie bylo/bylo zatrudnienie fikcyjne/faktyczne i dowalic podatki/ZUS

    Nie moga ... gdy wniosek o udzielenie bezplatnego urlopu sklada pracownik.

  • 14. Data: 2003-06-17 06:02:24
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    > udokumentowane zawarcie umowy o prace przez stwierdzenie, ze go
    > nie bylo, bo "nie bylo takiej potrzeby" (autentyk!).

    hymm ... coś chyba ten autentyk ...niezbyt autentyczny.
    Zus (kontrola) przeprowadza w zakresie prawidłowości i wysokości
    odprowadzanych składek.
    Jeżeli uznano, iż (np) pracodawca zatrudniał własnego pracownika
    na um.zlecenie ... no to rzecz jasna, że umowa zostanie zakwestionowana
    i zaliczona jako stosunek o pracę (z paroma wyjątkami)
    Zaś podstawa składek z "dodatkowego wymiaru" zostanie obliczona
    z należnego wynagrodzenia .... !!! a nie z WYPŁACONEGO.

    Umoczysz dupsko ... jak wielu już umoczyło.

  • 15. Data: 2003-06-17 06:06:53
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

    > No ale tutaj to oni muszą się postarać, aby to wykazać.
    :))))
    > Inaczej przegrywają w sądzie.
    :))....Inaczj ...Wygrywają w Sądzie.

    .... niewielu potrafi trafnie(prawnie) uzasadnić zaskarżenie
    decyzji ZUS. (jeżeli wogóle skarga jest wnoszona)

    Termin mija .... a potem .... bajjj-bajjj.

  • 16. Data: 2003-06-17 09:13:38
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Jacek napisa?(a):

    > Nie moga ... gdy wniosek o udzielenie bezplatnego urlopu sklada pracownik.

    Czy mozna zlozyc wniosek na 3 miesieczny bezplatny urlop podczas gdy ma sie
    umowe o prace na czas okreslony 3 miesiace?

  • 17. Data: 2003-06-17 21:28:33
    Temat: Re[6]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 czerwca 2003 o godzinie (01:10:31) napisano:

> [...]
    O> itp.).
    O> No ale tutaj to oni muszą się postarać, aby to wykazać.

    Mam nadzieje, ze przegraja w sadzie pracy. Ale na razie jest tak, ze ZUS
    stwierdzil, ze dowodem na nie nawiazanie stosunku pracy jest brak
    dowodow na jego nawiazanie (pisemna umowa o prace im nie starczyla)
    oraz dowodow na kontynuacje (brak materialnych sladow pracy). Teraz to
    pracodawca musi udowadniac, ze nie ksiezyc nie jest z zoltego sera...
    Wiec nie jest tak fajnie, jak piszesz, ze to ZUS musi sie starac cos
    wykazywac.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 18. Data: 2003-06-17 21:28:42
    Temat: Re[4]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 czerwca 2003 o godzinie (07:54:48) napisano:

    J> Nie moga ... gdy wniosek o udzielenie bezplatnego urlopu sklada pracownik.

    ??? Prosze o podstawe prawna.

    Mysle ze nie wiesz o czym piszesz. ZUS, nie mowiac o PIP,
    moze zarowno podwazyc to, co oswiadcza pracodawca, jak i to co
    oswiadcza pracownik - nawet obydwa oswiadczenia jednoczesnie - jesli
    nie zgadza sie to ze stanem faktycznym (albo tak im sie wydaje).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 19. Data: 2003-06-17 21:28:43
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 czerwca 2003 o godzinie (08:02:24) napisano:

    J> hymm ... co? chyba ten autentyk ...niezbyt autentyczny.

    Pozwol ze Cie zacytuje z innego postu (bedziesz Klasykiem!):

    "... nie podniecaj się tak "własnymi" wiadomo?ciami,
    bo przyjdzie czas, że zostan? one brutalnie zweryfikowane.
    oby Cię to nie spotkało."

    J> Zus (kontrola) przeprowadza w zakresie prawidłowo?ci i wysoko?ci
    J> odprowadzanych składek.

    Pod ktorym z tych pojec kryje sie to co bada ZUS:
    a) czy pracodawca rzeczywiscie prowadzil/nie prowadzil dzialalnosc w danym
    okresie;
    b) czy pracownik byl/nie byl objety ubezpieczeniami - i czy byla podstawa
    do objecia/wyrejestrowania z ubezpieczen.

    J> Jeżeli uznano, iż (np) pracodawca zatrudniał własnego pracownika
    J> na um.zlecenie ... no to rzecz jasna, że umowa zostanie zakwestionowana
    J> i zaliczona jako stosunek o pracę (z paroma wyj?tkami)

    Nie. Wyraznie napisalem i radze Ci uwaznie czytac: pracownik zawarl z
    pracodawca UMOWE PRACY. I chodzi o odwrotna sytuacje - ZUS uznal, ze
    umowa NIE ZOSTALA zawarta, bo nie bylo takiej potrzeby - pracownik nie
    byl firmie potrzebny, a dowodow na przeciwne stwierdzenie pracodawca
    nie posiadal (tzn. dowodow, ktore by ZUS zadowolily).

    Oczywiscie cala sytuacja miala swoj kontekst - po prostu pracownik 2
    razy w ciagu roku mial wypadek - i to dwa razy niedlugo po rozpoczeciu
    pracy. ZUS musial wyplacic zasilek...

    J> Za? podstawa składek z "dodatkowego wymiaru" zostanie obliczona
    J> z należnego wynagrodzenia .... !!! a nie z WYPŁACONEGO.

    To nie na temat.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 20. Data: 2003-06-17 22:08:40
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Jeżeli uznano, iż (np) pracodawca zatrudniał własnego pracownika
    | na um.zlecenie ... no to rzecz jasna, że umowa zostanie zakwestionowana
    | i zaliczona jako stosunek o pracę (z paroma wyjątkami)

    Z jakimi? Zgodnie z obowiązującymi przepisami umowa taka nie jest
    kwestionowana, jedynie istnieje obowiązek ubezpieczenia z tytutłu
    wykonywania umowy zlecenia na rzecz własnego pracodawcy.

    | Zaś podstawa składek z "dodatkowego wymiaru" zostanie obliczona
    | z należnego wynagrodzenia .... !!! a nie z WYPŁACONEGO.

    Jakim cudem?

    | Umoczysz dupsko ... jak wielu już umoczyło.

    Aaa, to się zgadza.

    Andrzej K.