    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re[4]: Zmiany w rejestracji firm
    Date: Mon, 4 Aug 2003 23:51:02 +0200

    > Owszem - sama zmiana jest strata czasu. Ale na dluzsza mete i patrzac
    > z globalnego punktu widzenia to raczej oszczednosc czasu -

    Heh... ktoś ładnie powiedział, że na dłuższą metę to wszyscy
    będziemy martwi :-))

    Sorki za duży skrót Twojego posta ale to nie z lekceważenia
    jeno chęci przycięcia całości do przyzwoitych rozmiarów.

    Argumenty znam i wiem też, że uzasadnić da się naprawdę
    wszystko - nawet wożenie niepotrzebnych gaśnic w milionach
    samochodów by wziąć pierwszy z brzegu przykład.
    Zawsze znajdą się argumenty jakie to wszystko jest niezbędne
    i jak to koniecznie trzeba wprowadzić i że bez tego nie mozna
    ani rusz.

    Ja się patrzę na to nieco inaczej - w Polsce jest chyba coś
    około 3.5mln zarejestrowanych podmiotów, z czego większość
    to oczywiście te najmniejsze. Nie wiem dokładnie ile (jak ktoś ma
    ochotę to niech sprawdzi i poda) ale powiedzmy, że to 70%.
    Mamy więc 0.7x3.5mln=ok.2.5mln osób podlegających nowemu
    obowiązkowi.
    Ile czasu nalezy poświęcić na rejestrację w KRS trudno mi
    powiedzieć - niech to będzie optymistycznie w sumie średnio pół dnia
    (chociaż dla mieszkańców małych miejscowości, łącznie z dojazdem
    pewnie duużo więcej). Mamy więc łącznie wyjęte 1,25mln osobo-dni
    (przeliczenie na lata pozostawiam dociekliwym czytelnikom :-)
    To czas stracony tylko dlatego, ze komuś będącemu chwilowo
    u wadzy wydawało się, że będzie dobrze gdy lekką rączką obecny
    system zastąpi się innym systemem.

    W podobny sposób możesz policzyć łączne koszty poniesione
    przez przedsiębiorców bo nie słyszałem aby te wpisy miały być
    darmowe. Razem mamy skromnie licząc kilkaset milionów złotych
    (co najmniej) wyrzuconych w biurokrację czyli w błoto.
    Dodatkowo sądy zawalone tymi milionami wniosków będą pewnie
    dopominać się o zwiększenie zatrudnienia, które takie zwiększone
    już pozostanie i będzie wymagać utrzymania przeze mnie przez
    całe lata.
    Nadto nie sądzę, aby zdjęcie z gmin obowiązku prowadzenia EDG
    poskutkowało oszczędnościami przez wyrzucenie części zbędnych
    urzędników gdyz taki przypadek jeszcze się chyba nie zdarzył.

    Rozpoczynając DG wpisałem sie raz w EDG. Uważam, że to
    wystarczy i naprawdę nie mam ani czasu ani ochoty na bieganie
    po jakichś sądach z papierami i płacenie następnych quasipodatków.
    Nie mam nic przeciwko jednolitej bazie ale jeśli jakiś mędrzec
    to wymyslił to niech jeszcze wymyśli jak to zrobić bez angażowania
    mojego czasu i bez wyciągania ode mnie kolejnych pieniędzy.

    A tak na marginesie - jako jednoosobowa firma mam już kilka
    różnych numerków - regon, nip, pesel a jeszcze od czasu do czasu
    trzeba rzucić numerem dowodu. Każdy taki system wymaga pewnie
    do obsługi tabunów urzędasów płatnych niestety znowu z mojej kieszeni.

    Nasze nieszczęście polega na tym, że zupełnie brak u nas
    tradycji myślenia w stylu "co by tu jeszcze uprościć i ułatwić"
    a raczej większość decydentów sprawia wrażenie jakby tylko
    kombinowała "co by tu jeszcze dołożyć".
    Tego typu pozornie drobne utrudnienia wprowadzane latami
    i małymi krokami niestety nawarstwiają się na siebie a efekty
    widać gołym okiem jak chocby wskaźnik bezrobocia najwyższy
    w całej okolicy.
    I tutaj niestety kółko się zamyka, gdyz im gorzej tym lud
    wybiera głupszych przedstawicieli (a w desperacji nawet
    element przestępczy jak widać), którzy mają w zanadrzu
    stosy jeszcze głupszych pomysłów :-(

    Podsumowując - polityka gospodarcza obecnej ekipy jest
    fatalna, ale cieszyłem się z wieści, że dziura budżetowa
    odwlekła obowiązek przechodzenia do KRS, a teraz się
    cieszę, że ten buzkowy pomysł wreszcie całkiem upadł.
    W naszym państwie (bez)prawa jest naprawdę duzo
    istotniejszych rzeczy niż wymyślanie kolejnych zajęć dla
    osób wykazujących się przedsiębiorczością.

    > Serdecznie pozdrawiam,
    Wzajemnie

    Pix