  • 1. Data: 2002-02-20 15:39:00
    Temat: Dochodzenie roszczen...
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    W minionym roku spolka, z ktora wspolpracowalismy od ladnych paru lat
    "popadla" w tarapaty i w pewnym momencie kolejna faktura za usluge nie
    zostala oplacona. Jakis czas po tym fakcie wlasciciel firmy "prysnal" z
    rodzina za wielka wode, a firma zostala postawiona w stan upadlosci.
    Dlugi podobno byly ogromne wiec na sciagniecie naszych pieniedzy nie
    mielismy szans. Od tej nieoplaconej faktury oczywiscie zaplacilismy vat
    oraz zaliczke na pod. doch. Nie mamy checi bawic sie w sciaganie
    naleznej nam kwoty (za duzo gimnastyki jak na taka kwote), ale
    chcielibysmy moc wrzucic ja w koszty, jako niesciagalna. Aby tak mozna
    bylo zrobic musimy te niesciagalnosc udowodnic - to jasne. Pytanie - czy
    jezeli dotyczy to rozliczenia ub.r. (f-ra za maj 2001), to czy bede
    mogla "wrzucic" te kwote w koszty biezacego roku?
    Bede wdzieczna za wszelkie sugestie - to chyba temat mocno na czasie.
    ------------
    Graszka

  • 2. Data: 2002-02-21 07:18:08
    Temat: Re: Dochodzenie roszczen...
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Graszka napisał(a) w wiadomości: <3...@w...pl>...
> [...]
    >mogla "wrzucic" te kwote w koszty biezacego roku?
    >Bede wdzieczna za wszelkie sugestie - to chyba temat mocno na czasie.

    ------------
    Mozna wrzucic w koszty roku 2002 jesli w tym roku uprawdopodobnisz
    niesciagalnosc .Pozostaje tyko to uprawdopodobic .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-02-21 12:16:16
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Pikorska Wiola wrote:

    ------------
    > Mozna wrzucic w koszty roku 2002 jesli w tym roku uprawdopodobnisz
    > niesciagalnosc .Pozostaje tyko to uprawdopodobic .
    > Jolka

    Dzieki- chodzilo wlasnie o mozliwosc zaliczenia w koszty w tym roku, po
    uprzednim uprawdopodobnieniu.
    -------------
    Pozdrawiam, Graszka

  • 4. Data: 2002-02-21 12:23:23
    Temat: Re: Re: Dochodzenie roszczen...
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 21 Feb 2002 08:18:08 +0100, "Pikorska Wiola"

    -------------
    >Mozna wrzucic w koszty roku 2002 jesli w tym roku uprawdopodobnisz
    >niesciagalnosc .Pozostaje tyko to uprawdopodobic .

    Przy czym do KUP zaliczyć można tylko wartość netto

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-02-21 12:53:57
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Sławomir Dąbrowski napisał(a) w wiadomości: <3...@n...tpi.pl>...

    --------------

    >Przy czym do KUP zaliczyć można tylko wartość netto
    >
    >Sławomir Dąbrowski

    ---------------------------------------
    Dokładnie tak jak piszesz zapominałam tego dodać ( o kup.)
    Dzięki za poprawkę.
    Jolka.

  • 6. Data: 2002-02-21 20:19:21
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Pikorska Wiola wrote:

    > ---------------------------------------
    > Dok?adnie tak jak piszesz zapomina?am tego dodaae ( o kup.)
    > Dzi?ki za poprawk?.
    > Jolka.

    Dzieki bardzo!
    ---------
    Graszka

  • 7. Data: 2002-02-22 20:29:41
    Od: Magda <m...@w...pl>

    Graszka wrote:

    > Dzieki- chodzilo wlasnie o mozliwosc zaliczenia w koszty w tym roku, po
    > uprzednim uprawdopodobnieniu.
    czy mogę sie zapytać czy istnieje jakiś inny sposób na
    uprawdopodnienie długu niż
    uzyskanie nakaz zapłaty z klazulą wykonalnosci + poświadczenie od
    komornika o nieścigalności zadłużenia
    ( prowadzę DG ) ?
    I jeszcze jedno-wspomniliście post niżej ze w strate można wliczyc
    tylko kwotę netto
    czyli VAT idzie w kosmos.Czy nie ma żadnej możliwości jego odliczenia
    ?
    Aby sprawę jeszcze bardziej skomplikować dodam że klient zapłacił
    cześciowo,a na danej fakturze były towary o różnej stawce VAT.Nakaz
    zapłaty w postepowaniu nakazowym z klazulą wykonalnosci,który mam (
    jeszcze nie skierowałam sprawy do komornika ) mówi wyrażnie o kwocie
    ma zapłaty nie rozróżniajac sum brutto czy netto.
    Zaczyna sie filozofia ....

    Magda