  • Data: 2004-04-04 23:01:34
    Temat: Re: Re: JESZCZE RAZ ZDROWOTNE I PODATEK
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" napisał:

    > 517,86
    > Przepraszam, moze zle mysle, ale co ze zdrowotnym 0,5%

    Aleś się uparł.
    Nie ma podziału składki zdrowotnej na odliczaną od podatku i odliczaną od
    dochodu. To bzdura mająca niby rozjasnić nieczytajacym przepisy zawiłości
    tych obliczeń.

    Zgodnie z przepisami, zasada jest prosta :)
    1. liczysz zaliczke na podatek,
    2. liczysz kwotę zdrowotnego (8,25% od podstawy "zdrowotnej") i po
    ograniczeniu jej do kwoty podatku z poz.1 , potrącasz ja z wynagrodzenia,
    3. liczysz 7,75% od podstawy "zdrowotnej" i po ograniczeniu jej do kwoty
    pobranej składki zdrowotnej, odejmujesz od zaliczki na podatek, czyli kwoty
    z poz.1

    > Wychodzi mi zdr. 0,5%=2,8 zl i kwotza netto 515,06.

    NIE MA czegoś takiego, jak 0,5% składki zdrowotnej.

    Możliwy jest jednak nietypowy przypadek :)
    Po ograniczeniu składki zdrowotnej do wysokości zaliczki na podatek, może
    wyjść niewielka zaliczka na podatek. Paradoks ? To sprawdzcie :)

    pozdrawiam
    Ryszard