  • 1. Data: 2004-04-04 08:06:42
    Temat: JESZCZE RAZ ZDROWOTNE I PODATEK
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie wiem ile mógłbym zapłacić pracownikowi wynagrodzenia tak abym nie wpłacał
    zaliczki na podatek oraz ubezpieczenia zdrowotnego do zus-u. Z listy płac
    wychodzi mi że będzie to kwota około 690 zł brutto. Czy to możliwe abym płacąc
    taką kwotę tj. 690zł brutto pracownikowi nie odprowadzał dodatkowo zdrowotnego
    i zaliczki na podatek?
    Jeśli nie to jaka jest górna granica kwoty brutto wynagrodzenia pracownika po
    przekroczeniu której należy odprowadzać zdrowotne i zaliczkę na ppodatek
    Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-04-04 08:25:20
    Temat: Re: JESZCZE RAZ ZDROWOTNE I PODATEK
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > przekroczeniu której należy odprowadzać zdrowotne i zaliczkę na ppodatek
    > Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi
    Rozpisałem ci to wszystko pod Twoim poprzednim postem.
    Podstaw sobie do mojego wyliczania odpowiednie brutto i bedziesz widział co
    ci wychodzi.
    Dlaczego tak chcesz unknąć płacenia zdrowotnego i podatku? To nie idzie z
    twoich pieniędzy tylko z pieniędzy pracownika. Zdrowotne płacisz
    pomniejszając zaliczkę na podatek (7,75%) czyli jak ci zaliczka nie wychodzi
    to i zdrowotnego nie ma. przy kwocie 350 zł brutto zaliczka już wyjdzie
    poza tym pracownikowi należą się koszty i ulga ale nie piszesz czy bedziesz
    mu ją stosował czy już ktoś inny nie zastosował.

    --

    PawełJ

  • 3. Data: 2004-04-04 08:35:56
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > poza tym pracownikowi należą się koszty i ulga ale nie piszesz czy bedziesz
    > mu ją stosował czy już ktoś inny nie zastosował.

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź ale prosze o wyliczenie czy z 690 zł brutto
    wyjdzie zaliczka. Koprzystam z listy płac - program i wg. tego programu nie
    wychodzi zaliczka na podatek i zdrowotne nawet przy 690 zł dopiero po
    przekroczeniou tej kwoty płaci się zdrowotne i podatek
    Stosuję wszelkie koszty które można odliczyć tzn.
    102,25 kup
    44,17 - ulga
    Przy kwocie 690 zł brutto kwota netto którą otrzyma pracownik to 517zł 86gr
    Proszę jeszcze raz o radę czy moje wyliczenia są właściwe
    pzdr jas

  • 4. Data: 2004-04-04 09:31:09
    Temat: Re: Re: JESZCZE RAZ ZDROWOTNE I PODATEK
    Od: sonia <a...@t...pl>

    przy kwocie brutto 690,00 wychodzi zdrowotne 43,05, bez podatku.
    Nie wiem jaki masz program, ze ci to nie wychodzi. Netto jest rzeczywiście 517,86
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2004-04-04 09:49:16
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > przy kwocie brutto 690,00 wychodzi zdrowotne 43,05, bez podatku.
    > Nie wiem jaki masz program, ze ci to nie wychodzi. Netto jest rzeczywiście
> [...]

    ale czy nie jest tak że do wysokości podatku zdrowotnego nie odprowadzamy w
    tym wypadku podatek wynosi 0. pogubiłem się w tych obliczeniach;)
    pzdr jas

  • 6. Data: 2004-04-04 10:50:46
    Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl>

    Użytkownik "sonia" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > przy kwocie brutto 690,00 wychodzi zdrowotne 43,05, bez podatku.
    > Nie wiem jaki masz program, ze ci to nie wychodzi. Netto jest rzeczywiście
    517,86
    Przepraszam, moze zle mysle, ale co ze zdrowotnym 0,5%
    Wychodzi mi zdr. 0,5%=2,8 zl i kwotza netto 515,06.
    Pozdrowienia
    Mirek

  • 7. Data: 2004-04-04 23:01:34
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał:

    > 517,86
    > Przepraszam, moze zle mysle, ale co ze zdrowotnym 0,5%

    Aleś się uparł.
    Nie ma podziału składki zdrowotnej na odliczaną od podatku i odliczaną od
    dochodu. To bzdura mająca niby rozjasnić nieczytajacym przepisy zawiłości
    tych obliczeń.

    Zgodnie z przepisami, zasada jest prosta :)
    1. liczysz zaliczke na podatek,
    2. liczysz kwotę zdrowotnego (8,25% od podstawy "zdrowotnej") i po
    ograniczeniu jej do kwoty podatku z poz.1 , potrącasz ja z wynagrodzenia,
    3. liczysz 7,75% od podstawy "zdrowotnej" i po ograniczeniu jej do kwoty
    pobranej składki zdrowotnej, odejmujesz od zaliczki na podatek, czyli kwoty
    z poz.1

    > Wychodzi mi zdr. 0,5%=2,8 zl i kwotza netto 515,06.

    NIE MA czegoś takiego, jak 0,5% składki zdrowotnej.

    Możliwy jest jednak nietypowy przypadek :)
    Po ograniczeniu składki zdrowotnej do wysokości zaliczki na podatek, może
    wyjść niewielka zaliczka na podatek. Paradoks ? To sprawdzcie :)

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 8. Data: 2004-04-07 11:26:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mirek wrote:

    [...]

    > Wg mnie kolejnosc jest taka.

    Wg mnie nie...

    > 1. Licze zaliczke na podatek i potracam ja z wynagrodzenia.
    > 2. Licze zdrowotne (8,25 % z podstawy zdrowotnego).
    > 3. Licze 7,75% od podstawy zdrowotnego i odejmuje to od zaliczki podatku
    > lub ograniczam do wys. zal. podatku.
    > 4. Pozostaje lub nie zaliczka dla urzedu skarbowego.

    Dotad tak.

    > 5. Roznice 8,25-7,75 % (czyli 0,5%) odejmuje od wynagrodzenia.

    JESLI NIE pozostaje zaliczka do US to nie ma co odliczac
    od wynagrodzenia.

    > Mirek

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-07 12:08:34
    Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl>

    Witam

> [...]
    > 3. liczysz 7,75% od podstawy "zdrowotnej" i po ograniczeniu jej do kwoty
    > pobranej składki zdrowotnej, odejmujesz od zaliczki na podatek, czyli
    Ale to jest dla przypadku, gdy ze skladka zdr. > zal. pod.
    Ogolnie.
    Od zaliczki podatku mozna odliczyc skladke zdr. 7,75% lub mniejsza do wys.
    zal. podatku.
    Jezeli zal. pod. > 7,75% skl. zdr. to taka skladka zdr. bedzie odjeta
    od zal. podatku i pozostanie kwota zaliczki do wplaty do urzedu skarbowego.
    Wtedy pozostale 0,5% skladki zdr. trzeba odjac od wynagrodzenia.

    Wg mnie kolejnosc jest taka.

  • 10. Data: 2004-04-07 17:34:48
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał:

> [...]

    Sorry, wygląda na to, że niedokończyłem tego, co dla mnie było jasne.
    Kwota w poz.1 jest kwotą zaliczki na podatek, ale kwotą pośrednią, służącą
    tylko do dalszych obliczeń.
    Należy poprawić punkt 3 i dodać kolejny, co da:

    1. liczysz zaliczke na podatek (kwota pośrednia),
    2. liczysz kwotę zdrowotnego (8,25% od podstawy "zdrowotnej") i po
    ograniczeniu jej do kwoty podatku z poz.1 , potrącasz ja z wynagrodzenia,
    3. liczysz 7,75% od podstawy "zdrowotnej" i ograniczasz ją do kwoty
    pobranej składki zdrowotnej, tj. kwoty z poz. 2
    4. zaliczką na podatek jest kwota z poz.1 pomniejszona o kwotę z poz. 3

    W efekcie otrzymuje się dwie kwoty _potrąceń_ ustawowych:
    - składka na ubezpieczenie zdrowotne (o których mowa w art.21 ust.1 pkt 2,
    z zastrzeżeniem art.27b ust.2 ustawy PDOF)
    - zaliczka na podatek dochodowy pobrana przez płatnika.

    > Ale to jest dla przypadku, gdy ze skladka zdr. > zal. pod.

    Mylisz się, jest zasadą ogólną. Zapewniają to ograniczenia w pkt.pkt. 2 i 3

> [...]
    >
    > Wg mnie kolejnosc jest taka.
    > 1. Licze zaliczke na podatek i potracam ja z wynagrodzenia.

    Nie zgadzam się. Nie jest to _potrącenie_ .

> [...]

    > 4. Pozostaje lub nie zaliczka dla urzedu skarbowego.
    > 5. Roznice 8,25-7,75 % (czyli 0,5%) odejmuje od wynagrodzenia.

    Heh, podzieliłeś niepodzielną składkę zdrowotną :)
    Przy takim sposobie obliczania zdrowotnego nie masz kłopotów z końcówkami
    groszowymi ?
    Kwota składki 8.25% nie musi równać sumie "kwot składek" 7.75% i 0.5%.

    pozdrawiam
    Ryszard