    From: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: JESZCZE RAZ ZDROWOTNE I PODATEK
    Date: Wed, 7 Apr 2004 19:34:48 +0200
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Mirek" napisał:

> [...]

    Sorry, wygląda na to, że niedokończyłem tego, co dla mnie było jasne.
    Kwota w poz.1 jest kwotą zaliczki na podatek, ale kwotą pośrednią, służącą
    tylko do dalszych obliczeń.
    Należy poprawić punkt 3 i dodać kolejny, co da:

    1. liczysz zaliczke na podatek (kwota pośrednia),
    2. liczysz kwotę zdrowotnego (8,25% od podstawy "zdrowotnej") i po
    ograniczeniu jej do kwoty podatku z poz.1 , potrącasz ja z wynagrodzenia,
    3. liczysz 7,75% od podstawy "zdrowotnej" i ograniczasz ją do kwoty
    pobranej składki zdrowotnej, tj. kwoty z poz. 2
    4. zaliczką na podatek jest kwota z poz.1 pomniejszona o kwotę z poz. 3

    W efekcie otrzymuje się dwie kwoty _potrąceń_ ustawowych:
    - składka na ubezpieczenie zdrowotne (o których mowa w art.21 ust.1 pkt 2,
    z zastrzeżeniem art.27b ust.2 ustawy PDOF)
    - zaliczka na podatek dochodowy pobrana przez płatnika.

    > Ale to jest dla przypadku, gdy ze skladka zdr. > zal. pod.

    Mylisz się, jest zasadą ogólną. Zapewniają to ograniczenia w pkt.pkt. 2 i 3

    > Ogolnie.
    > Od zaliczki podatku mozna odliczyc skladke zdr. 7,75% lub mniejsza do
    wys.
    > zal. podatku.
    > Jezeli zal. pod. > 7,75% skl. zdr. to taka skladka zdr. bedzie odjeta
    > od zal. podatku i pozostanie kwota zaliczki do wplaty do urzedu
    skarbowego.
    > Wtedy pozostale 0,5% skladki zdr. trzeba odjac od wynagrodzenia.
    >
    > Wg mnie kolejnosc jest taka.
    > 1. Licze zaliczke na podatek i potracam ja z wynagrodzenia.

    Nie zgadzam się. Nie jest to _potrącenie_ .

    > 2. Licze zdrowotne (8,25 % z podstawy zdrowotnego).
    > 3. Licze 7,75% od podstawy zdrowotnego i odejmuje to od zaliczki podatku

    > lub ograniczam do wys. zal. podatku.
    > 4. Pozostaje lub nie zaliczka dla urzedu skarbowego.
    > 5. Roznice 8,25-7,75 % (czyli 0,5%) odejmuje od wynagrodzenia.

    Heh, podzieliłeś niepodzielną składkę zdrowotną :)
    Przy takim sposobie obliczania zdrowotnego nie masz kłopotów z końcówkami
    groszowymi ?
    Kwota składki 8.25% nie musi równać sumie "kwot składek" 7.75% i 0.5%.

    pozdrawiam
    Ryszard