  • 141. Data: 2009-10-17 13:11:54
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Moje stanowisko to moja sprawa i nie odczuwam na razie potrzeby
    > jego eksponowania.

    To napiszę inaczej - jeśli grozisz komuś, że go zabijesz, choć wcale nie
    masz takiego zamiaru, to nie zdziw się potem i nie oburzaj, że ten ktoś
    złoży na Ciebie skargę na policję. Kto sieje wiatr (nawet dla zabawy albo z
    innych niewyjaśnionych powodów), ten zbiera burzę i tyle.

    Pozdr
    K.

  • 142. Data: 2009-10-17 13:13:23
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 14:38:43 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Ale niby komu "każdemu"? Kto konkretnie miałby przyjść i poprosić o
    > wypożyczenie? Osoba z ulicy nie mająca pojęcia, że firma zajmująca się
    > np. sprzedażą komputerów ma w ofercie również wypożyczenia samochodów?
    > Zresztą proszę bardzo, zawsze można powiedzieć "przykro mi, ale
    > aktualnie nie mamy możliwości wypożyczenia żadnego auta".
    > Zresztą cena w ofercie może być rynkowa, a dla wybranych klientów (w
    > domyśle: pracowników) można mieć duże upusty i promocje. Tego chyba nikt
    > nie ma prawa regulować :)

    Trochę off-topic, ale mówisz że cen nie można regulować, to proszę:

    http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=us
    tawa+o+cenach&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

    Nie wiem która jest aktualna

    > Z jakiej ustawy?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    --
    Tomek

  • 143. Data: 2009-10-17 13:14:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 11:34:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie zapomniałem - w ogóle się nie odniosłem.

    > Zapewne, tylko trzeba do niego dotrzeć i się "z senesem" powołać :)
    > Do tego trzeba mieć oczy dookoła głowy, aby nie zapomnieć, czy
    > przez ostatnie fafnaście lat się nie zdarzyło, że np. pracownik
    > miał proces o kradzież albo inne "działanie na szkodę firmy"
    > (bo skoro pracownicy kradną, to Twój argument wylatuje, i tak
    > po kolei z wszystkimi argumentami :]).

    Haha, dobre :)

    --
    Tomek

  • 144. Data: 2009-10-17 13:16:13
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Krzysztof napisal:

    > Niestety, znow sie mylisz. Wyliczenia Gotfryda (zamieszczone po
    > sasiedzku)
    > jasno wykazuja, ze suma PIT i CIT dorownuje nieomal wplywom z VAT.

    Ale przeczytałeś co napisałem (wyżej cytat) i rozumiesz, że PIT =/= PIT +
    CIT?
    Dziękuję :)
    Choć faktycznie sam PIT nie jest jakoś kolosalnie mniejszy niż VAT.

    Pozdr
    K.

  • 145. Data: 2009-10-17 13:17:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 13:57:22 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Firmy, ktore nie wyzyskuja nazywaja sie non profit. Jak chca miec
    > zysk, to wyzyskiwac musza. Tertium non datur!

    A w piekarni dzisiaj byłeś po wyzysk czy po bułki?

    --
    Tomek

  • 146. Data: 2009-10-17 13:27:24
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=us
    tawa+o+cenach&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

    W ograniczonej ilości przypadków. Nie widzę w ustawie art. nt regulacji cen
    za wynajem aut.
    Poza tym ustawa (i ew. rozporządzenia) zmierza raczej do obniżenia cen
    urzędowych, niż nakazuje ich podwyższanie, więc jest tym bardziej korzystna
    w omawianym przypadku.

    Pozdr
    K.

  • 147. Data: 2009-10-17 13:28:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 14:01:05 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Ehm, mam jednak wrazenie, ze poslugujesz sie obiegowymi szablonami,
    > a o ekonomii masz pojecie, nazwijmy to 'popularne' ;)

    ależ tzw ekonomia jest bardzo prosta, ma tylko jeden aksjomat -
    czlowiek chce zarobić więcej niż wyda na poczet tego zarobku.

    --
    Tomek

  • 148. Data: 2009-10-17 14:28:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof napisal:
    > Powiem tak - dla mnie tego typu dyskusja nie ma po prostu sensu.

    I dlatego napisalem, ze moim zdaniem doswiadczen z US to ty nie masz.
    Bo analiza przepisow podatkowych, to jest wlasnie taki rozbior
    logiczy, gdzie trzeba brac i argumenty 'za', i argumenty 'przeciw'.
    A poziom twojego zacietrzewienia ma sie nijak do skutecznosci
    argumentow wobec fiskusa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 149. Data: 2009-10-17 14:30:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > A w piekarni dzisiaj byłeś po wyzysk czy po bułki?

    Sprzedali ci gdzies po kosztach? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 150. Data: 2009-10-17 14:31:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof napisal:
    > Ponownie pytam - kogo wyzyskują firmy?
    > A może opacznie rozumiesz słowo "wyzysk"?

    Dlaczego opacznie? Wyzysk strony trzeciej to jest uzyskanie
    z niej zysku. Proste? To nie musi byc wyzysk prowadzacy
    do wyniszczenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek