    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Raz jeszcze o skladkach na FP.
    Date: Thu, 07 Feb 2002 14:28:53 GMT

    On Thu, 7 Feb 2002 12:56:50 +0100, Karol Roslaniec <k...@i...gov.pl>
    wrote:

    >Nie dalej jak wczoraj dzwonilem w sprawie skladek na FP do US i powiedzano
    >mi ze mozna, wiec ten watek wprowadzil mnie w niemala konsternacje!
    >
    >Wg. UPDOF (zalacznik 12.01.2002 do Rzeczpostpolitej):
    >37)
    >składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne fundusze
    >celowe utworzone na podstawie odrebnych ustaw - od nagród i premii
    >wypłaconych w gotówce lub papierach wartosciowych z dochodu po
    >opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
    >
    >Jak to rozumiec? Chyba chodzi tylko o skladki od nagrod i premii?

    Dokładnie tak. Zastanawiam się tylko o jakiego rodzaju nagrody i
    premie może tu chodzić. Gdyby ten zapis widniał w ustawie o podatku
    dochodowym od osób prawnych to bym powidział, że dotyczy to
    przedsiębiorstw państwowych które mają możliwość przeznaczyć część lub
    całość zysku na fundusz załogi (tzw. trzynastka) i rada pracownicza
    często z tego uprawnienia korzysta. W przypadku osób fizycznych jakoś
    nie widzę sensu tego zapisu.

    Sławomir Dąbrowski