eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego) › Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodk...
    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodk...
    Date: Sat, 27 Sep 2003 11:27:41 +0200

    Użytkownik "elena" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bl3k8k$rnv$1@panorama.wcss.wroc.pl...

    > Jeżeli jesteś takim znawcą tematu to wytłumacz mi jak możliwa jest taka
    sytuacja o której piszesz.

    Normalnie...
    W ustawie jest napisane PODATNIK MOZE...
    A skoro moze to nie musi..

    Trudno sobie wyobrazic cytuacje, by sie podatnikowi ne oplacalo skorzystac
    z tego, co moze, ale w tym wypadku tak bylo.

    Watrosc graniczna do amortyzacji wynosila chyba 1 tysiac zl
    i ponizej tego tysiaca mozna bylo kupic praktycznie kazda czesc komputera.

    A jesli podatnik wytworzy sam Srodek trwaly, to muzi robic korekty.
    pomniejszyc koszty, wpisac do ewidencji ST obliczyc amortyzacje i.t.d.
    MNOSTWO klopotow. Dlatego (tak mysle) zdecydowano amortyzowac komputery
    niezaleznie od ceny, by sie przy kontroli nie okazalo ze jednak
    uczeni mezowie kupili zestaw "niekompletny" a potem uzupelnili
    i wytworzyli ST.

    > W akcie najwyższej rangi (ustawa) określone są zasady amortyzacji ŚT i jak
    byk stoi, w jaki sposób je amortyzujemy.
    > Rozumiem że są przepisy szczegółowe, które moły określać inne zasady
    amortyzacji sprzetu komputerowego,
    > ale nie powinny one być w sprzeczności z ustawą.

    Nie byly...Podatnik nie skorzystal ze swego prawa, choc trudno w to
    uwierzyc,
    ze mogl tak chciec...

    Boguslaw