  • 1. Data: 2003-09-25 11:36:36
    Temat: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego)
    Od: YaBasta <y...@w...interia.pl>

    Witam!

    Kupilem nowa drukarke (cena: 300 zl). Czy moge ja jakos bezposrednio
    wrzucic w koszty czy tylko amortyzowac?

    Sytuacja jest taka:
    jestem na KPiR, jako srodek trwaly mam zestaw komputerowy (komp i monitor)
    ktory amortyzuje od roku.

    Co teraz robic z ta drukarka??

    Z gory dzieki za pomoc.

    To no man shall I kneel!
    YaBasta

    www.paradiselost.co.uk

  • 2. Data: 2003-09-25 12:08:41
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > Sytuacja jest taka:
    > jestem na KPiR, jako srodek trwaly mam zestaw komputerowy (komp i monitor)

    Wrzucic w koszty i wprowadzic do ewidencji środków trwałych zaznaczając 100%
    amortyzację.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-25 12:12:05
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    elena wrote:

    > Wrzucic w koszty i wprowadzic do ewidencji środków trwałych
    > zaznaczając 100% amortyzację.

    Zdecydowanie nie. Drukarka nie jest samodzielnym ŚT. To jest tylko
    rozbudowa komputera. Jeśli dobrze pamiętam to przy tej kwocie można po
    prostu wrzucić w koszty i nie zwiększać wartośći ŚT. jeśli się myle
    może ktoś mnie poprawi

  • 4. Data: 2003-09-25 17:11:42
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > rozbudowa komputera. Jeśli dobrze pamiętam to przy tej kwocie można po
    > prostu wrzucić w koszty i nie zwiększać wartośći ŚT. jeśli się myle

    Nawet jeżeli tworzy tzw. zespol komputerowy to zasada ta sama. 100% umorzenia i w
    ewidencje środków trwałych

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2003-09-25 21:36:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, elena wrote:

> [...]
    >+ Nawet jeżeli tworzy tzw. zespol komputerowy to zasada ta sama.
    >+ 100% umorzenia i w ewidencje środków trwałych

    Cóż, przyszło mi się znowu ci narazić :)
    Możesz zapodać na jakiej podstawie *wolno* wrzucić drukarkę
    w podwyższenie wartości ŚT ?

    Zauważ, że stawiam sprawę ostrzej niż Jureq - nie że "można
    wrzucić w KUP", a że "nie wolno podwyższyć WP ŚT" :)
    Dla wyjasnienia: miałem okazję poprzemyśliwać przy
    poprzednich dyskusjach :), no i nie potknąłem się
    dotąd o jakikolwiek powód aby miało być odwrotnie.

    Podstawa (przecinana komentarzami):
    +++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, .... wartość początkową tych środków .... powiększa
    się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których
    jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł.
    -----

    Z powyższego widać, że na pewno jak < 3500 to nie ma
    podstawy do "podwyższania". Dalej:

    +++++
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków
    poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, ....
    w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł
    -----

    Przekracza - "ulepszone".
    Abstrahując od dyskusji (ze znaczącym oporem Bogusia :))
    czy peryferia <3,5 kzł należy sumować "w roku" czy nie,
    to tu *również* nie widać podstaw do "podwyższenia".
    IMHO lepiej jakby ustawodawca zapisał w stylu "podatnik
    *może* nie zaliczyć do ulepszenia..." - tak jak to
    zrobił przy wartości ŚT wcześniej. Mało - fakt, że
    zapis został dokonany za pomocą innych sformułowań
    jest podstawą do wnioskowania że ustawodawca CHCIAŁ
    co innego powiedzieć !

    Zeznaję że może to prowadzić do paradoksów, może
    "w razie czego" US się nie przyczepi albo NSA uzna
    że przepisy mają wadę prawną :] - choć wątpię,
    bo to ustawa a nie rozporządzenie.

    Niemniej... czekam na ciosy i zażarty sprzeciw :)
    "logika a logika podatkowa to tak jak świnka
    i świnka morska" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-09-26 09:35:18
    Od: YaBasta <y...@w...interia.pl>

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, ale moze ktos konkretnie powie jak mam to
    zrobic, zeby US sie nie przyczepil ;)

    To no man shall I kneel!
    YaBasta

    www.paradiselost.co.uk

  • 7. Data: 2003-09-26 13:09:20
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    Użytkownik "YaBasta" <y...@w...interia.pl> napisał w wiadomości
    0...
    > Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, ale moze ktos konkretnie powie jak mam
    > zrobic, zeby US sie nie przyczepil ;)
    To moze tak:
    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 24.4.2000 r., I SA/Wr 671/98 -
    http://monitorpodatkowy.pl/artykul.php?idart=467
    Wyrok NSA z dnia 5 lutego 2002 r. (III SA 3080/2000) -
    http://www.nettax.com.pl/serwis/nowosci/020620_1.htm
    I do tego wszytkiego PDOF czyli limit 3,5kPLN i ewidencja...

    Mam nadzieje, ze to wystarczy.

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 8. Data: 2003-09-26 13:29:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, YaBasta wrote:

    >+ Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, ale moze ktos konkretnie powie jak mam to
    >+ zrobic, zeby US sie nie przyczepil ;)

    ...jakby nie zrobić będzie źle ;)
    Po prostu masz różne (sprzeczne) opinie: moja jest taka
    że jak drukarka jest "tania"[1] to w koszt. Elena uważa
    że wpisać jako podwyższenie wartości do ŚT i stosownie
    amortyzować. Jureq uznaje że można sobie wybrać...
    Ustawa nakazuje co zrobić przy <3,5 kzł, ale nic nie
    stanowi *jak* wpisać <3,5 kzł - a problem jakiś
    to jest; ja bym sporządził protokół i/lub w miejscu
    uznania KUP (np. w KPiR lub na fakturze - jeśli ma
    kilka pozycji) opisał że "dołączono do ŚT zaewidencjono-
    wanego w poz. nnn EŚT". Ale...
    I nie pisz że być tu mądrym trudno ;), bo wiemy :) !
    "Prawo jakie mamy każdy widzi".

    Można spytac co US o tym sądzi - 5 zł pisemne zapytanie.

    [1] znaczy <3,5 kzł.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-09-26 13:36:12
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > kilka pozycji) opisał że "dołączono do ŚT zaewidencjono-
    > wanego w poz. nnn EŚT". Ale...
    > I nie pisz że być tu mądrym trudno ;), bo wiemy :) !
    Gotfrydzie, co sadzisz o moim wczesniejszym poscie?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 10. Data: 2003-09-26 13:48:40
    Temat: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwale...
    Od: elena <e...@g...pl>

    > Cóż, przyszło mi się znowu ci narazić :)
    > Możesz zapodać na jakiej podstawie *wolno* wrzucić drukarkę
    > w podwyższenie wartości ŚT ?

    Nie myślałam o podwyższeniu wartości początkowej już istniejącego w ewidencji środka
    trwałego, przypuszczam, że jako zespół komputerowy. Drukarka ma mieć własny, odrebny
    wpis do ewidencji środków trwałych z umorzeniem 100%. Koniec

    > Zauważ, że stawiam sprawę ostrzej niż Jureq - nie że \"można
    > wrzucić w KUP\", a że \"nie wolno podwyższyć WP ŚT\" :)

    Trzeba wrzucić w KUP, nie ma innej możliwości. Możesz wybierać tylko wtedy gdy
    nakłady zwiększające wartość początkową =3500zł.