    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Umowa o dizeło między 2 osobami fizycznymi
    Date: Fri, 26 Sep 2003 15:59:41 +0200

    On Fri, 26 Sep 2003, elena wrote:

    >+ > On Thu, 25 Sep 2003, elena wrote:
    >+ > >+ > Zawarłem umowę o dzieło. I zlecenodawca (ja)
    >+ > >+ > i zleceniobiorca są osobami fizycznymi.
    >+ > ....takie pytanie: prowadzisz DG ?
    >+ > A może to w ramach \"właściciela nieruchomości\" ?
    >+
    >+ Jeżeli jest właścicielem nieruchomości i prowadzi
    >+ wynajem mieszkań to jest to DG

    Chyba jakiś nowy skrót trzeba wygenerować... ZOZC
    może być ? ;) (ZarazOberwęZaCzepialstwo ;)).
    Akurat wynajem mieszkań może być prowadzony w ramach
    DG jak i poza DG, równiez wtedy kiedy DG jest prowadzona.
    Wszystko jest dobrze opisane w UoPDoOF, w PIT-5
    są stosowne rubryki, wręcz jest możliwa ogólnie
    niemożliwa operacja :) czyli prowadzenie DG na KPiR
    a wynajmu na ryczałcie itp.

    >+ Jeżeli nie prowadzi DG to legalnie nie może zatrudnić
    >+ pracownika na umowę zlecenie.

    ZOZC :>, ale "na zlecenie" to nie pracownik :)

    No i ten, tego... taki właściciel nieruchomości
    to ci u ustawodawcy takie uznanie dostał, że może
    'zatrudniać' nawet nie prowadząc DG.

    Konkretnie opisane to jest od strony wykonawcy:
    +++++++
    8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na
    podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło,
    uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej
    osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik
    wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów
    i tego samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności,
    [...i to powyżej wszyscy wiedzą, a to poniżej chyba przeoczyłaś:]
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale
    są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy
    albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością
    ------

    Wg widzianych przeze mnie komentarzy, to na "związanie
    z nieruchomością" łapią się różne dziwne profesje
    - np. ogrodnik :)
    Krótko mówiąc: zarzut o nieruchomości oddalam w całej
    rozciągłości i czekam na apelację :)

    >+ Dlatego przyjęłam, że odpowiedż na to
    >+ pytanie brzmi-tak. Szukasz dziury w całym :-)

    Szukam. Bo na grupie były już widywane takie koncepcje,
    iż pomysł ze świadczeniem "osobistym" usługi innej
    OF bez rejestracji DG to fraszka.
    Przyznam że się nie dziwię iż komuś trudno pojąć
    że w .pl NIE WOLNO "osobiście" pomalować mieszkania
    sąsiadowi ! No, chyba że sąsiad wynajmuje a zapłaci
    właściciel :] - wtedy jest "związane z wynajmowaną
    nieruchomością" !
    Dlatego bezpieczniej spytać żeby ustalić co wie
    pytający :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)