eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi › Re: Re: obowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi
  • Data: 2013-05-10 22:40:13
    Temat: Re: Re: obowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 May 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Bartosz Bartczak" <l...@a...pl> napisał
    >
    > Po co? Taż oczywistym jest, ze ustawa jest ważniejsza.

    Ale ta oczywistość wynika z przepisu :D

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    +++
    Art. 31.
    [...]
    2. [...] Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolnoœci i praw
    mogš być ustanawiane tylko w ustawie [...]
    ---

    A contrario, nakaz ustawowy jest przymusem (może ograniczać
    wolność, w tym swobodę umów), a dotyczy obu stron umowy.

    Oczywiście, brak nadrzędności umowy nad ustawą wynika z braku
    przepisu który by taką nadrzędność na obowiązkiem wskazanym
    ustawą dopuszczał - a jak wiemy dowód "nie ma takiego przepisu"
    jest technicznie dość trudny :], niemniej mam nadzieję iż
    Bartosz go łyknie :)

    pzdr, Gotfryd