    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Refakturowanie podatku od nieruchomości !
    Date: Wed, 27 Jun 2007 00:11:58 +0200

    On Mon, 25 Jun 2007, Jagna wrote:

    > A mnie się wydaje, że refakturować podatku nie wolno :))

    A jakby dla odmianie się przyjrzeć nocie obciążeniowej?
    Czemuś takiemu, co wystawia się dla nie podlegających - jak
    odsetki karne itp? (ew. na f-rze - ze stawką NP).

    > Bo to jest obciążenie podatkowe, którego nie da się zcedować na nikogo
    > innego.

    No ale przecież zobowiązania "za całość dostawy", które rozlicza
    się refakturą, rownież się nie ceduje!
    Jak firma "X" płaci za telefon, to od firmy "Y" (której udziela dostępu
    do własnej centralki) chce tylko jej części - nijak nie powoduje to,
    żeby dostawcę firmy "X" wysłać na drzewo (znaczy do "Y" po "ich
    część"), zobowiazanym pozostaje "X"!

    > Dlatego rozsądniej jest podwyzszyć stawkę czynszu o tyle, by pokryl on
    > koszty lącznie z podatkiem.

    Zastrzegam że różnicę widzę, tylko w agumentacji lukę wypatrzyłem to
    się czepiam :)
    Niemniej pytanie jest ciekawe - czy podatek (część) można ująć jako
    *odrębne* zobowiązanie.
    Przecież przyjęcie iż podatek stanowi składnik czynszu, powoduje że
    zostanie obłożony również VATem - w szczególnym przypadku, kiedy
    najemca jest "zw", wprost wygeneruje to podatek od podatku (wcale
    nie taka rzadkość, ale sprzeczna z zasadami "normalnologicznymi").

    > Ale to IMHO ;)

    ...takoż!

    pzdr, Gotfryd