  • 1. Data: 2007-06-25 07:20:15
    Temat: Refakturowanie podatku od nieruchomości !
    Od: "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl>

    Mam pytanie związane z wynajmem mieszkania:

    Jest właściciel który wynajmuje mieszkania i dokonuje refakturowania np za
    prąd i czynsz (ze wspólnoty mieszkaniowej) + VAT za prąd i czynsz

    a co z refakturowaniem na podatek od nieruchomości, zastosować stawkę 0% czy
    raczej 22% ?

    Mareika

  • 2. Data: 2007-06-25 17:43:55
    Temat: Re: Refakturowanie podatku od nieruchomości !
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 25 Cze, 09:20, "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl> wrote:
    > Mam pytanie związane z wynajmem mieszkania:

    > a co z refakturowaniem na podatek od nieruchomości, zastosować stawkę 0% czy
    > raczej 22% ?

    A mnie się wydaje, że refakturować podatku nie wolno :))

    Bo to jest obciążenie podatkowe, którego nie da się zcedować na nikogo
    innego.
    Dlatego rozsądniej jest podwyzszyć stawkę czynszu o tyle, by pokryl on
    koszty lącznie z podatkiem.

    Ale to IMHO ;)

    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-26 22:11:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007, Jagna wrote:

    > A mnie się wydaje, że refakturować podatku nie wolno :))

    A jakby dla odmianie się przyjrzeć nocie obciążeniowej?
    Czemuś takiemu, co wystawia się dla nie podlegających - jak
    odsetki karne itp? (ew. na f-rze - ze stawką NP).

    > Bo to jest obciążenie podatkowe, którego nie da się zcedować na nikogo
    > innego.

    No ale przecież zobowiązania "za całość dostawy", które rozlicza
    się refakturą, rownież się nie ceduje!
    Jak firma "X" płaci za telefon, to od firmy "Y" (której udziela dostępu
    do własnej centralki) chce tylko jej części - nijak nie powoduje to,
    żeby dostawcę firmy "X" wysłać na drzewo (znaczy do "Y" po "ich
    część"), zobowiazanym pozostaje "X"!

    > Dlatego rozsądniej jest podwyzszyć stawkę czynszu o tyle, by pokryl on
    > koszty lącznie z podatkiem.

    Zastrzegam że różnicę widzę, tylko w agumentacji lukę wypatrzyłem to
    się czepiam :)
    Niemniej pytanie jest ciekawe - czy podatek (część) można ująć jako
    *odrębne* zobowiązanie.
    Przecież przyjęcie iż podatek stanowi składnik czynszu, powoduje że
    zostanie obłożony również VATem - w szczególnym przypadku, kiedy
    najemca jest "zw", wprost wygeneruje to podatek od podatku (wcale
    nie taka rzadkość, ale sprzeczna z zasadami "normalnologicznymi").

    > Ale to IMHO ;)

    ...takoż!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-27 07:55:20
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 27 Cze, 00:11, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > A jakby dla odmianie się przyjrzeć nocie obciążeniowej?
    > Czemuś takiemu, co wystawia się dla nie podlegających - jak
    > odsetki karne itp? (ew. na f-rze - ze stawką NP).

    Wiem co to nota obciążeniowa ;p

    Gdyby więc w umowie najmu, czy dzierżawy umieścić taki zapis, że
    dzierżawca zwraca wydzierżawiającemu kwotę podatku od nieruchomości na
    podstawie wystawionej przez niego noty księgowej, to już jest co
    innego, niż refakturowanie, a w kosztach uzyskania można by sobie
    poksięgować ;)
    I VAT wtedy nie boli... Bo też brak zakazu w art. 23 ust. 1 u.p.d.o.f.

    Ale zapis musiałby wyglądać w ten właśnie sposób, że zwraca ...
    (IMHO ;) )

> [...]
    > do własnej centralki) chce tylko jej części - nijak nie powoduje to,
    > żeby dostawcę firmy "X" wysłać na drzewo (znaczy do "Y" po "ich

    Tak, ale spisując sobie umowę o pokrycie kosztów można ślicznie
    napisać, że przenosi się na "Y" koszty związane z eksploatacją i
    połączeniami, a w przypadku od nieruchomości takiego zapisu zrobić się
    nie da, bo podatku od nieruchomości przenieść w drodze umowy na osobę
    nie będącą właścicielem, zwyczajnie się nie da.

    Ja rozumiem, że w przypadku X i Y taka umowa też sprawy nie załatwia,
    bo dla operatora, to X pozostaje zobowiązanym, ale dla zasady ;)

    > Zastrzegam że różnicę widzę, tylko w agumentacji lukę wypatrzyłem to
    > się czepiam :)

    A ja na to, jak na lato! ;)

> [...]
    > najemca jest "zw", wprost wygeneruje to podatek od podatku (wcale
    > nie taka rzadkość, ale sprzeczna z zasadami "normalnologicznymi").

    Stąd pomysł z umową dzierżawy i odpowiednim w niej zapisem, ale czy w
    pełni prawidłowy? ;)
    Tego nie wiem, mam za to wrażenie, że nie najgorszy ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-06-27 14:31:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Wiem co to nota obciążeniowa ;p

    E, to miało być w stylu "na wypadek jakbym zaplątał", bo ja
    takich wynalazków jak noty nie stosuję - poza korygującymi VAT :)

    pzdr, Gotfryd