    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rejestracja DG, termin zgłoszenia US i ZUS
    Date: Wed, 18 Jan 2006 12:13:35 +0100

    On Wed, 18 Jan 2006, Wojciech Gdela wrote:

    > Nie wiem jak to dokladnie jest w przepisach, ale w praktyce u mnie wygladalo
    > to tak:
    >
    > Ja mam w EDG date 01.12.2005, w papierach do ZUS mam ta sama date, a
    > zlozylem je pod koniec grudnia. Pani sie pytala czemu tak pozno, powiedziala
    > ze za to grozi mandat, aczkolwiek raczej mi to odpuszcza.

    Bo kiksem było wpisanie dany *zamierzonego* rozpoczęcia DG w miejscu
    gdzie podaje się datę rozpoczęcia DG, IMO.
    Do EDG podaje się datę zamierzonego rozpoczęcia - przecież podaje się
    ją *przed* rozpoczęciem.
    Do US i ZUS podaje się datę rozpoczęcia DG, jest na to coś 7 dni
    *od rozpoczęcia*! *UWAGA*: to nie dotyczy przepisów o "wyborach",
    które miewają regulacje szczegółowe!
    Przykładowo dla VAT jest istotne aby informację o wyborze złożyć
    *przed* 1. czynnością opodatkowaną! (to co piszesz dalej).
    Ale już informację o założeniu KPiR albo o wyborze ryczałtu można
    składać "po"... Niemniej to nie są oświadczenia o prowadzeniu DG.

    > Do US papiery skladalem w styczniu i date rozpoczecia na nich mam styczniowa
    > - pani powiedziala, ze to nieistotne ze w EDG jest inna data.

    IMO pani zdecydowanie dobrze powiedziała.
    Co moim zdaniem masz zdecydowanie źle - to różne dany rozpoczęcia
    zgłoszone w US i ZUS. Przecież do US i ZUS zgłasza się *to samo
    zdarzenia* - datę faktycznego rozpoczęcia DG.
    Wniosek: jak kiedyś komuś będzie pasowało żeby podważyć konkretną
    datę rozpoczęcia DG to się spyta które oświadczenie było fałszywe...
    i może powiedzieć że on uważa że prawdziwe było właśnie to drugie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)