    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie VATu za google adwords
    Date: Tue, 04 Sep 2007 13:34:21 +0200

    Dnia 04-09-2007 o 13:26:21 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > No, VAT można odliczyć pod warunkiem, że coś *może być* kosztem, a nie że
    > *zostało* odliczone w ramach KUP w podatku dochodowym. ;-)

    Tak, tak, niewyraźnie to napisałem ale o to mi chodziło.

    > Serio? Nie trzeba się rejestrować jako podatnik wewnątrzunijny? Akurat
    > też
    > mnie w tym momencie to żywotnie interesuje, bo na dniach mam dostać
    > fakturę
    > za adwordsy, a właśnie sobie uświadomiłem problem VATu.
    >
    > Czyli teoretycznie po wystawieniu przez nich faktury nic nie muszę robić,
    > rejestrować się itd, tylko potem faktura wewnętrzna, VAT naliczyć w
    > poz. 34/35 VAT-7 (trzeba to ujmować w rejestrze? Chyba tak! To muszę
    > zmodyfikować
    > formatkę rejestru :), a odliczyć zupełnie normalnie jak każdą inną
> [...]

    Ano - faktura wewnętrznna, VAT naliczyć, odliczyć, w rejestrze ofkors
    ujmujesz
    bo wpływa na wypełnienie deklaracji, odliczasz normalnie.

    > Tylko przypomnijcie mi te kursy jakie trzeba stosować. :) Coś mi się
    > kolebie po głowie, że do PIT z dnia, a do VATu z dnia poprzedniego (tylko
    > względem czego się liczy ten dzień? :). No i jakie kursy - średnie NBP,
    > czy
    > co?

    Generalnie kurs "faktycznie zastosowany" do PIT a dnia poprzedniego, a do
    VAT średni NBP z obecnego,
    chyba że jeszcze nie ogłoszono, wtedy ostatni ogłoszony + przy PIT różnice
    kursowe się pojawiają.

    Natomiast nie pytaj się mnie co w przypadku adwords, czy kursy względem
    dnia wystawienia faqa z goolge
    czy na dzień twojego faqa(to bym obstawiał), czy jeszcze inaczej - nie
    wiem ja to wygląda technicznie.

    > (wybaczcie, że tak lamersko pytam, zamiast sprawdzić, ale jeden raz mi
    > odpuśćcie, mam full roboty przed wyjazdem na urlop, a jak zacznę sam
    > drążyć, to znowu pół dnia spędzę wyjaśniając swoje wątpliwości i wertując
    > pięć ustaw i dwadzieścia rozporządzeń :)

    Ano, w ramach rozkwitu demokracji rozporządzeń jest już 31 do obczytania :)