eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczanie delegacji poza granicami kraju › Re: Rozliczanie delegacji poza granicami kraju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.intelink.p
    l!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!
    smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie delegacji poza granicami kraju
    Date: Tue, 10 Jun 2008 22:16:36 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0806102211580.3684@quad>
    References: <9...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1213129967 4347 83.16.62.66 (10 Jun 2008 20:32:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jun 2008 20:32:47 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <9...@k...googlegroups.com>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:200317
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 10 Jun 2008, d...@g...com wrote:

    > Witam,
    >
    > W firmie nie prowadzimy kasy walutowej, dotychczas pracownicy
    > rozliczali delegacje zagraniczne
    > wg. kursu zakupu EUR w banku w którym firma ma konto firmowe.
    >
    > W tej chwili moja księgowa stwierdziła, że należy rozliczać wg. kursu
    > średniego NBP.

    IMVHO mowa o dwu *różnych* rozliczeniach!
    Jedno - to "rozliczenie pracowników".
    Drugie - to rozliczenie księgowe wydatku wyrażonego w walucie innej niż PLN.

    > Różnica w kursach

    No... nawet takie pojęcie jak "różnice kursowe" występuje, i w podatkach
    i (AFAIK) w księgowości, do tego przesunięte (AFAIR) czasowo w podatku
    dochodowym i VAT :)
    Pasuje?

    > powoduje, że pracownicy tracą na delegacji
    > moje pytanie - jakie rozporządzenie reguluje wg. jakiego kursu
    > rozliczać pracownikowi delegację
    > i koszty poniesione np. noclegi itp.

    Pracownikowi należy *zwrócić* wydatki.
    A to że firma musi je niekiedy zaksięgować "urzędowo" *a następnie
    skorygować* to już IMHO pretensje do prawotwórców.
    BTW: nie wypowiadam się, czy w tym przypadku konieczne jest
    zaksięgowanie "urzędowe" i korekta! Zakładam że tak jest (z jakichś
    założeń księgowa wyszła).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1