  • 1. Data: 2008-06-10 18:30:22
    Temat: Rozliczanie delegacji poza granicami kraju
    Od: d...@g...com

    Witam,

    W firmie nie prowadzimy kasy walutowej, dotychczas pracownicy
    rozliczali delegacje zagraniczne
    wg. kursu zakupu EUR w banku w którym firma ma konto firmowe.

    W tej chwili moja księgowa stwierdziła, że należy rozliczać wg. kursu
    średniego NBP.

    Różnica w kursach powoduje, że pracownicy tracą na delegacji
    moje pytanie - jakie rozporządzenie reguluje wg. jakiego kursu
    rozliczać pracownikowi delegację
    i koszty poniesione np. noclegi itp.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-06-10 20:16:36
    Temat: Re: Rozliczanie delegacji poza granicami kraju
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2008, d...@g...com wrote:

> [...]
    > wg. kursu zakupu EUR w banku w którym firma ma konto firmowe.
    >
    > W tej chwili moja księgowa stwierdziła, że należy rozliczać wg. kursu

    IMVHO mowa o dwu *różnych* rozliczeniach!
    Jedno - to "rozliczenie pracowników".
    Drugie - to rozliczenie księgowe wydatku wyrażonego w walucie innej niż PLN.

    > Różnica w kursach

    No... nawet takie pojęcie jak "różnice kursowe" występuje, i w podatkach
    i (AFAIK) w księgowości, do tego przesunięte (AFAIR) czasowo w podatku
    dochodowym i VAT :)
    Pasuje?

    > powoduje, że pracownicy tracą na delegacji
    > moje pytanie - jakie rozporządzenie reguluje wg. jakiego kursu
    > rozliczać pracownikowi delegację
    > i koszty poniesione np. noclegi itp.

    Pracownikowi należy *zwrócić* wydatki.
    A to że firma musi je niekiedy zaksięgować "urzędowo" *a następnie
    skorygować* to już IMHO pretensje do prawotwórców.
    BTW: nie wypowiadam się, czy w tym przypadku konieczne jest
    zaksięgowanie "urzędowe" i korekta! Zakładam że tak jest (z jakichś
    założeń księgowa wyszła).

    pzdr, Gotfryd