  • 1. Data: 2007-09-14 07:15:44
    Temat: Rozliczanie korepetycji
    Od: B...@g...com

    Witam Szanownych Grupowiczow!
    Mam pytanie dotyczące rozliczania korepetycji (dokładnie nauki jezyka
    na godziny). Jak najkorzystniej rozliczac ten rodzaj działalnosci (16
    godzin miesiecznie) przy załozeniu, ze prowadze jednoczesnie
    zarejestrowany salon fryzjerski, ktorego dochod rozliczam za pomoca
    ryczaltu ewidencjonowanego. Z tego co wiem, to nauki jezyka nie moge
    rozliczac ryczaltem. Co moge wiec zrobic ?
    Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Bartek Wiszniewski

  • 2. Data: 2007-09-14 13:26:11
    Temat: Re: Rozliczanie korepetycji
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Bartek Wiszniewski

    To zależy jaki język
    Czy jest to oficjalny jezyk UE?

  • 3. Data: 2007-09-14 14:21:00
    Od: B...@g...com

    > To zależy jaki język
    > Czy jest to oficjalny jezyk UE?

    Nie wiem jakie to moze miec znaczenie, ale chodzi o jezyk niemiecki.
    Dodatkowo jeszcze moze zapytam, czy prowadzenie lekcji dla grupy w
    przedszkolu, to tez korepetycje, czy trzeba to zakwalifikować
    inaczej ???

    Bartek

  • 4. Data: 2007-09-14 14:42:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-09-2007 o 15:26:11 Karoll <k...@w...plNOSPAM>
    napisał(a):

    > Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
    > Pozdrawiam
    > Bartek Wiszniewski
    >
    > To zale?y jaki j?zyk
    > Czy jest to oficjalny jezyk UE?

    A jakie to ma znaczenie?

  • 5. Data: 2007-09-16 13:30:19
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witaj :)

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 00:15:44 -0700, B...@g...com napisał(a):

> [...]
    > ryczaltu ewidencjonowanego. Z tego co wiem, to nauki jezyka nie moge
    > rozliczac ryczaltem. Co moge wiec zrobic ?

    Nauka języka mogłaby być opodatkowana ryczałtem - karta podatkowa, pod
    warunkiem, że byłyby to właśnie korepetycje i co ważne, świadczone dla
    ludności. Więc jeśli wchodziłyby w grę usługi dla przedszkola, jako
    instytucji, o czym piszesz w poście niżej, to już karta w grę nie wchodzi.
    Ale to gwoli ciekawości, bo u Ciebie to się niestety nie da...

    Usługi edukacyjne nie mogą być wykonywane przez podatnika opodatkowanego
    ryczałtem ewidencjonowanym.

    I to nawet bez względu na język ;p

    Jeśli chcesz koniecznie wykonywać to zajęcie w ramach działalności
    gospodarczej, to będziesz "zmuszony" po uzyskaniu pierwszego przychodu z
    takiej działalności do założenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    Oczywiście cała Twoja DG od tego momentu podlega tym zasadom rozliczania
    się z podatku dochodowego.
    Musisz więc skalkulować, czy Ci się to opłaca.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna