  • 1. Data: 2007-09-14 07:14:30
    Temat: spadek, darowizna
    Od: E...@g...com

    Otrzymałam w spadku mieszkanie po dziadku. Chcę je darować mojej
    ciotce. W jaki sposób to uczynić by jak najmniej na tym stracić tzn.
    zapłacić jak najniższy podatek.

  • 2. Data: 2007-09-14 08:19:39
    Temat: Re: spadek, darowizna
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <E...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    >Otrzymałam w spadku mieszkanie po dziadku. Chcę je darować mojej
    >ciotce. W jaki sposób to uczynić by jak najmniej na tym stracić tzn.
    >zapłacić jak najniższy podatek.

    Wystarczy złożyć deklaracje w przypadkach i spadku i darowizny.
    Wtedy obie te transakcje będą zwolnione z podatku.

  • 3. Data: 2007-09-15 04:52:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik <E...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Wystarczy złożyć deklaracje w przypadkach i spadku i darowizny.
    > Wtedy obie te transakcje będą zwolnione z podatku.

    BAJU BAJU BAJU

  • 4. Data: 2007-09-15 08:22:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    s.com...

    > BAJU BAJU BAJU

    W sumie może i racja - przeoczyłem słowo "ciotce" to zapewne komplikuje
    sytuację.

  • 5. Data: 2007-09-15 13:51:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fcfoes$sjo$5@inews.gazeta.pl...

    > W sumie może i racja - przeoczyłem słowo "ciotce" to zapewne komplikuje
    > sytuację.

    No właśnie.
    O ile spadek bez podatku przejdzie o tyle darowizna ciotce już niestety nie
    I żeby tutaj nie zapłacic podatku to trzebaby coś więcej wiedzieć o
    citoce, czy ma inne mieszkanie i czy ewentualnie może zobowiązać się i
    mieszkać w darowanym mieszkaniu, aby uniknąć podatku od darowizny.

    Po za tym niczego nie trzeba deklarować wUS w przypadu umów notarialnych
    a tutaj tylko taka moze byc zawarta.