  • 1. Data: 2007-09-13 16:05:40
    Temat: DG bez meldunku
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Dzis odmowiono mi rejestracji DG - chodzi o UM i UG Wloclawek.
    Sytuacja wyglada tak: mieszkam w Waw, ale musze sie wymeldowac ze
    swojego adresu zameldowania; w tej chwili wynajmuje mieszkanie a
    wlasciciel nie wyraza zgody na to, zebym sie u niego zameldowal (do
    czego pretensji oczywiscie nie mam).
    Z kolei we Wloclawku mam dom, ktory chce przerobic na pensjonat - i
    prowadzic go w formie DG. Na dom mam akt notarialny, natomiast nie
    chce sie tam meldowac - bo dopoki go nie wyremontuje to i tak nie bede
    tam mieszkal, a ze zmiana meldunku wiaze sie masa skutkow - dokumenty,
    umowy, banki itd. - czego chce uniknac.
    Co robic? Panie w UM i UG ogolnie bredzily (w tym ze jestem
    podejrzany, i ze to na pewno firma krzak, ze policja musi miec na mnie
    baczenie itd.) i odeslaly z kwitkiem. Postraszyly mandatem za
    niedopelnienie obowiazku meldunkowego (i natychmiast sie wycofaly jak
    przystalem ochoczo na ów mandat) :-))). Z kolei w UM proponowali, ze
    wpisza do ewidencji jak sie tymczasowo zamelduje, w UG - absolutnie
    nie.

  • 2. Data: 2007-09-13 16:42:01
    Temat: Re: DG bez meldunku
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 18:05:40 b...@g...com <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przystalem ochoczo na ów mandat) :-))). Z kolei w UM proponowali, ze
    > wpisza do ewidencji jak sie tymczasowo zamelduje, w UG - absolutnie

    Złoż doniesienie o (podejrzeniu) popełnienia przestępstwa przez
    funkcjonariusza publicznego,
    a konkretnie Art. 231 KK jeśli dobrze pamiętam.

    I teraz sedno(ustawa prawo działalności gospodarczej:

    Art.7.2. Przedsiębiorca będący osobą fizyczną może podjąć działalność
    gospodarczą po
    uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

    Art. 7a.1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla
    miejsca zamieszkania
    przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej.
    Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca
    z zamiarem stałego pobytu.

    ^^^ Widzisz gdzieś wzmiankę o zameldowaniu?

    Art. 7b.
    1. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta, zwany dalej ,,organem
    ewidencyjnym",
    dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    3. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o
    wpisie do
    ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od
    dnia
    zgłoszenia.

    ^^ Widzisz tutaj gdzieś coś o zameldownaniu? Albo o tym że musi być
    tożsame z
    miejscem zamieszkania? (BTW ta definicja jest identyczna z tą z kodeksu
    cywilnego)

    Gwóźdź programu:

    Art. 7c.
    Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu, jeżeli:
    1) zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami
    ustawy,
    2) zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały
    usunięte
    w wyznaczonym terminie,
    3) prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu
    działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.

    Art. 7f.
    Organ ewidencyjny może wykreślić z urzędu wpis zawierający dane niezgodne z
    rzeczywistym stanem rzeczy.

    Czyli oczywistym jest, że wypełniając prawidłowo wniosek, zgodnie ze
    stanem rzeczywistym,
    organ rejestracyjny nie ma prawa odmówić zarejestrowania.
    A miejsce zamieszkania masz pdoać faktyczne - meldunek nie ma nic do
    rzeczy i może
    być nawet z adresem z marsa.

    Co do odmowy przyjęcia wniosku - baba w oknie nie ma prawa nie przyjąć.
    Zawsze zmuś taką
    do napisania odmowy na piśmie. Wtedy masz dowód do prokuratora. Za bardzo
    ta hołota
    biurokratyczna się panoszy, trzeba ją tępić.

    Na koniec dodam, że 3 razy miałem to samo co Ty, za każdym rezem hołota
    odpuszczała
    jak miała coś na piśmie dać.

  • 3. Data: 2007-09-13 16:45:16
    Temat: Re: DG bez meldunku [ot]
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik b...@g...com napisał:
    > Dzis odmowiono mi rejestracji DG - chodzi o UM i UG Wloclawek.

    Hmmm? Moze to to:

    "Będziemy dążyć do tego, by można było w Polsce wprowadzić zasadę, aby
    samozatrudnienie (...) mogło być stosowane tylko w wyjątkowych
    wypadkach, tam gdzie jest takie rzeczywiste uzasadnienie"

    http://biznes.onet.pl/0,1605054,wiadomosci.html

  • 4. Data: 2007-09-13 18:44:28
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > wlasciciel nie wyraza zgody na to, zebym sie u niego zameldowal (do
    czego pretensji oczywiscie nie mam).

    Jego zgoda jest nikomu do zameldowania niepotrzebna. Jak masz z nim umowe
    najmu to masz obowiązek się SAMEMU zameldować.

    --
    andrzej

  • 5. Data: 2007-09-13 21:47:48
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Mniej wiecej tak mi sie wydawalo, i tak argumentowalem. Napisalem
    gdzie indziej opis tego, co mi sie przydarzylo - moze sie komus przyda
    - a i zdarzenie bylo wesole :-)

    jestem zameldowany w WAW. Ale musze sie wskutek okolicznosci roznych
    wymeldowac.
    Z kolei w gminie Wloclawek mam dom - akt notarialny. No i chce toto
    wyremontowac i zrobic z tego pensjonacik. Wiec z owym aktem podymalem
    dzis do Wlo, celem rejestracji DG.
    - Nie mozemy zarejestrowac, jak pan zameldowany w Warszawie
    - Ale ja tutaj bede prowadzil dzialalnosc
    - Nie zarejestrujemy i juz
    - Czy moge poprosic podstawe prawna
    (macha ustawa)
    - o tu, artykul siodmy, mówi triumfalnie
    - Ale tutaj prosze pani jest napisane, ze _miejsce zamieszkania_. A ja
    tam mieszkam
    Stropila sie.
    Obok siedzi druga mlodka - z dzialu spraw osobowych czy cus. No i do
    mnie w te slowa:
    - Zamieszkanie rowna sie zameldowanie, o!
    - Nie proszę pani. Zamieszkanie regulowane jest przez kodeks cywilny,
    a zameldowanie przez ustawe meldunkowa z lat pięćdziesiątych.
    - ale na chłopski rozum...
    - ja nie mam chłopskiego rozumu. proszę mi to pokazać w ustawie,
    rozporządzeniu albo oficjalnej wykładni.
    - to ja poproszę kierowniczkę.
    Kierowniczka tonem nie znoszącym sprzeciwu mówi "nic nie mogę zrobić"
    To ja jej na to: proszę zatem odpowiedź na piśmie.
    Dookoła nas zebrał się spory tłumek...
    - no to chodzmy do naczelniczki
    Tam dopiero byla jazda! Dowiedzialem sie, ze: to firma krzak, ze pan
    pewnie podatkow nie chce placic (przerwałem jej - oczywiscie ze nie
    chcę! a pani chce?), ze policja powinna miec na takich jak ja
    baczenie, i ze ona musi postepowanie sprawdzajace itd. Potem
    powiedziala, ze tymczasowo musialbym sie zameldowac (ja jej na to, ze
    nie wiem gdzie sie mam zameldowac, bo ani dom nie nadaje sie do
    zamieszkania, ani ja nie przebywam nigdzie z zamiarem). Na koniec pani
    naczelnik nawet byla mila, ale okazalo sie ze i tak po proznicy
    zdzieram gardlo, bo mam do UG dymac z uwagi na wlasciwosc urzedu. A w
    UG powtorzyli mniej wiecej to samo i powiedzieli ze nic nie zrobie, bo
    pani ktora sie tym zajmuje jest w terenie i niewiadomokiedywroci.

    o.

  • 6. Data: 2007-09-13 21:51:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Złoż doniesienie o (podejrzeniu) popełnienia przestępstwa przez
    > funkcjonariusza publicznego,

    Ściślej - dwu.
    Jedno polega na tym, że bezzasadnie odmówił rejestracji, tak
    jak piszesz.
    A drugie polega na tym, że występując jako osoba urzędowa która
    powzięła informację o złamaniu przepisów nie powiadomił urzędnika
    w sąsiednim okienku że zgłaszający się powinien zostać ukarany
    mandatem za niedopełnienie obowiązku meldunkowego ;)

    [...]
    > Gwóźdź programu:

    Co racja to racja :)

    > Co do odmowy przyjęcia wniosku - baba w oknie nie ma prawa nie przyjąć.
    > Zawsze zmuś taką
    > do napisania odmowy na piśmie.

    To moze nie być proste, ale jakiś czas temu prosiłem o przypomnienie
    podstawy prawnej, bo mi "dzwoniło", a nie mogłem skojarzyć.
    Wyszło że odmowa "czynności urzędowej która może narazić petenta
    na szkodę" (tak pi razy oko, z głowy czyli z niczego), idzie
    o ew. odmowę "dania na piśmie", jest przestepstwem, czyli
    kwalifikuje się do wezwania policji.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-09-14 06:43:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > jestem zameldowany w WAW.

    Oligarchom ze stolicy mówimy: NIE.

    A tak swoją drogą:
    odmówili pisemnie czy tylko odesłali od okienka?
    Będziesz się odwoływać, albo pisać skargę?

  • 8. Data: 2007-09-14 06:49:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.09.2007 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > nie wiem gdzie sie mam zameldowac, bo ani dom nie nadaje sie do
    > zamieszkania, ani ja nie przebywam nigdzie z zamiarem). Na koniec pani

    No ale czekaj. Zamieszkujesz w Warszawie przecież. Tam powinieneś założyć
    DG. Jeśli oznajmiłeś we Włocławku, że tam nie mieszkasz, bo dom nie nadaje
    się do zamieszkania, no to jesteś niekonsekwentny.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 9. Data: 2007-09-14 07:35:23
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 14 Wrz, 08:49, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > No ale czekaj. Zamieszkujesz w Warszawie przecież. Tam powinieneś założyć
    > DG. Jeśli oznajmiłeś we Włocławku, że tam nie mieszkasz, bo dom nie nadaje
    > się do zamieszkania, no to jesteś niekonsekwentny.

    Nie. Zamieszkuję w trzech różnych miejscach i nigdzie nie zamierzam
    mieszkac na stale. Za każdym razem, jak sie jakies urzedy czepiaja
    obowiazku meldunkowego, prosze o mandat (celem popchania sprawy do
    Rzecznika Praw Obywatelskich) oraz o pomoc w ustaleniu, GDZIE mam sie
    zameldowac.

  • 10. Data: 2007-09-14 07:42:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.09.2007 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > obowiazku meldunkowego, prosze o mandat (celem popchania sprawy do
    > Rzecznika Praw Obywatelskich) oraz o pomoc w ustaleniu, GDZIE mam sie

    Napisałeś: "bo ani dom nie nadaje sie do zamieszkania". Tak podobno
    powiedziałeś w urzędzie. Skoro sam oświadczyłeś, że w tym domu nie
    zamieszkujesz, bo się nie nadaje do tego, więc o ile nie zamieszkujesz
    gdzie indziej we Włocławku, no to jak oni w urzędzie mają uznać, że
    mieszkasz na terenie ich jurysdykcji? Przecież sam im wmawiasz, że tak nie
    jest! Albo powiedz, że mieszkasz w tym domu, albo po prostu zarejestruj tę
    DG w Warszawie, w końcu w czym problem? Zawsze można przenieść później, to
    trochę roboty, ale nie więcej niż wykłócanie się na obecnym etapie.

    Swoją drogą, paradoks zamieszkiwania i zameldowania istnieje. Bo zameldować
    masz się tam, gdzie mieszkasz. Dlatego teoretycznie oświadczenie, że
    zamieszkujesz gdzie indziej, niż jesteś zameldowany, istotnie nadaje się do
    mandatu. ;) Wiadomo, że takie uregulowanie meldunku jest w dzisiejszych
    czasach idiotyczne, sam byłem w sytuacji, gdzie mieszkałem w dwóch różnych
    miejscach równą ilość czasu w miesiącu, no i co, miałem się przemeldowywać
    co dwa tygodnie? Ale co zrobić.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/